Soffhäng, filmkväll och en blogg hora

Gårdagskvällen utspelades hemma i soffan
Till mitt förfogande hade jag filmen "Cash-back" och en gammal bekant
Den gamla bekanta gav mig givetvis mer än filmen

Senaste gången jag träffade henne var i slutet på september förra året
Det var tisdagkväll och regnade lätt
Hon skulle åka til Varberg för att bota sin anorexi
Det har gått mycket bra för henne sen dess
Hon är återigen den där sällsamt vackra varelsen som alltid är nära till skratt

Hon berättade om sin tid i "fångenskap"
Svårt att ta på som utböling
Men att det måste ha varit en bedrövlig historia att genomlida är det inget tvivel om

En vän nära fördärv är både svårt att ta på och ibland svårt att nå ut till
Att hon återigen är på banan är givetvis skönt att se
Hur däremot en sådan fantastisk utstrålning kan hamna där från början är väldigt svårt att förstå
Men det bevisar väl bara hur alvarlig sjukdomen är

Nu över till något helt annat
Varför skriver man blogg?
Jag har funderat på det ett par gånger
Har efter många om och fjorton men kommit fram till varför jag gör det

78 % dagbok
19 % behov att vara en del av något större
2 % självinsikt
1 % hora

Hur horan kom in i ekvationen är kanske en skräll för många
Även för mig
Så jag kan i skrivande stund i klargöra fullt ut för hur jag tänkte

Kommentarer
Postat av: T.

co co ca cho... mhm det va fel på grejerna!? aja... men det ska va fixat nu! du borde ha en ny länk i ditt mail...
hur ligger vi till på 'åre '07-'08'? e drinkborden bokade? is 'le böbely' kept on ice? e snö-hojarna tankade? litar på dig... fixa! haha...
lägesrapport annars: det blir fan italy asså... känns så... känns jävligt mkt så... förbaskat mkt så... helt enkelt... så kommer du förbi milano på en grappa i vår? kanske hänga lite på san siro? vinka till zlatan... haha...
jaja vi får se... lite får man ju dagdrömma sig iväg... bara lite...
ha det gott 'hunken'... fan. det slår ju gnistor om dig. date på date på date liksom... själv fick jag slå upp ordet... hade glömt bort hur 'date' stavades...
tja! -T.

2007-10-04 @ 17:11:06
Postat av: Jey

Du är sa jävla het!!!

2007-10-04 @ 21:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0