Vi mot dom

Vi pojkar fungerar som grottmänniskor

Vi ser samtliga relationer med dom, det andra könet, som en möjlighet

En möjlighet till att gå från steg 1 till steg 2

Steg 2 genomförs, med framgång, naken 

Steg 1 är allting innan


Nu menar jag naturligtvis inte att detta är det enda som räknas

Men det finns där, hela tiden


Därför vill jag här och nu avskaffa pojkvännen

Med pojkvän menar jag inte den som är ena parten i ett förhållande utan den som "endast" är kompis med en av dom. Jag är själv en sådan i ett par relationer i min omvärld. Men i grund och botten är det totalt ologiskt och bör därför avskaffas.


Låt mig förklara.

Visst, det är inspirerande att få möjlighet att vädra livet med någon från motståndarlaget.

Visst, det är charmerande med en annan åsikt och en annan jargong

Men när allt kommer till kritan, hon och du möts under trolldryckens rus, finns bara en tanke.


Jag och JJ diskuterade idag detta ämne under en lunch på Waynes

Han är konservativ när det kommer till relationer (och allt annat)

Han har aldrig haft en flicka som vän

Han har aldrig varit i närheten av en relation med det motsatta könet som inte har varit sexuell

Han hävdar bestämt att det är naturen som styr

Mannens jaktinstinkt bryr sig inte om dagens samhälles moraliska lagar

Han menar dessutom att det alltid kommer att vara på det viset

För att förtydliga sin ståndpunkt avslutade han med följande:

"Det är något som finns inom oss, vi kan inte bortse från det, likväl som dom inte kan bortse från sina moderliga instinkter!"


Han är rolig

Den där JJ

Men han har en poäng


Jag kan lätt applicera den i mitt liv

Senaste tiden har jag varit väldigt mycket med "Receptionisten"

Hon är en mycket bra vän


Skulle hon lägga till sig i min säng och be mig vara med henne, om bara för en natt, så skulle jag nog bemöta hennes krav. Skulle JJ, som är min absolut bästa vän, göra samma sak skulle jag däremot inte bemöta hans krav.


Där finns skillnaden på vän och vän

Där finns skillnaden på vi och dom


Kommentarer
Postat av: Häsch-Bettan

För mig är du alltid Marcus, Benny låter så.. Härnösand. Eller Matfors. Hua. Du skulle kunna vara min bästa kan-jang på morgonen du också men jag sitter istället och retar upp mig på att du INTE arla-bloggar. Skämmes ta mig fan. Bilden är tagen under häsch-VM av Tobbe Sundström, jag hade nyss rest mig från krypningen till restaurangen.

2007-10-25 @ 09:19:26
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Mr Ex

Man kan ju se till att se varandra nakna, ligga lite, och sen lämna det bakom sig och gå in i en vänskapsrelation. Har ett par exempel där det funkat. Faktiskt även bara se varandra naken, hångla och ta lite på brösten ... häpp!

2007-10-25 @ 11:49:51
URL: http://www.metrobloggen.se/mrex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0