Förut så log hon och var med på allt

Hon, en galen kvinna

Jag, en osäker pirat

Det var då

För länge sen

Nu idag, 4 år senare, är jag förbluffad över hennes beteende


Historien började mellan jul och nyår för en evighet sen och lite till

Vi möttes vid ett trafikljus när jag behövde någon och nått

Alla signaler var gröna så jag körde på

Vi träffades sedan under ett par månader

Jag vaknade tillslut i samförstånd med mig själv

Det är inte här jag vill vara

Det är inte denna kvinna som jag älskar

Men varför har du då varit med henne så länge?

Hon är sjukt bra på att ligga

Så enkelt var det


Nu när jag ser tillbaka på det så kan jag fortfarande konstatera

"Hon är bäst hittills"

Hon var bitter och arg över mitt beslut

Hon kände så mycket mer än mig

Men mitt val stod i sten och jag gick


Efter ett par år träffades vi igen

Denna gång under oerhörd påfrestning av berusningens charm

Vi sa inte mycket till varandra

Jag förde henne snarare söderut

Mot min lägenhet

Sexet i sig var inget att skryta med denna gång

Vi var helt enkelt för fulla

Jag var dock tvungen att ringa henne ett par veckor senare


"Du måste testa dig. Jag har fått ett sms från en tjej som jag var med innan dig. Hon hade klamydia när hon låg med mig. Jag har testat mig och jag befinner mig numer under samma situation."


Hon var fortfarande svag för mig så hon skrattade och sa att det var en katastrof

Hon hade nämligen precis träffat en ny kille

Jag bad om ursäkt och sedan la vi på


Skrattet och inställningen till livet
Det var det vackra med henne


Jag träffade henne igen i förrgår

Hon hade flyttat till storstan

Var makeup artist

Bodde i Lidingö

Skrattet och inställningen var borta

Hon ville bara att jag skulle fråga om hennes liv och vem som betalade för hennes boende.
Jag vägrade givetvis och försökte styra samtalet bort från hennes "utmärkta" liv som hon ville skylta med.

Då vek hon bort kepsen

Var jag inte intresserad av hennes framgångssaga fick det va

Var jag inte intresserad av vad hennes "sugardaddy" hette så ville hon inte prata

Var jag inte intresserad av att ge henne glädjen över hennes "lycka" och min "förlust" så teg hon.
Fick hon inte skryta om sig själv fanns det alltså inte mycket mer att säga


Jag rös, gick därifrån och lovade mig själv att aldrig bli densamma

Jag hoppas verkligen att jag lyckas


Kommentarer
Postat av: T

Sundsvall är en liten, liten stad med endast en av samma sort.

2007-09-23 @ 23:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0