Mitt liv är på dekis

Jag går numer under titeln djurvän och skoförsäljare
Jag har aldrig sett mig som något av nyss nämnda
Livet blir inte alltid som man har tänkt sig

Veckan har, förutom mitt liv, varit bra
Gjorde debut på Grönborgsgatan i onsdags
Det speciella med detta ställe i mina ögon är mycket
Maten, vinet, stämningen, men framförallt, sällskapet
Sällskapet kan variera från gång till gång
Grundstommen är dock givetvis värdparet, Linda och David

Vi avlöste middagen med fotboll
Inget illa om denna sport
När det spelas på bra nivå
GIF Sundsvall har tyvärr aldrig varit nära ordet "bra"
Därför brukar jag inte använda, min annars så trevliga fritid, till att slösa minuter på blicklösa långbollar. Men denna onsdag gick jag alltså mot mina principer

Avrundade kvällen på Svenssons med David
3 öl och lite babbel med Lankan
Sen gick jag hem och öppnade mitt nya extraknäck
Telefonjour
Det började med JJ, sen ringde Hank och avslutningsvis så smsade mitt ex mig
Hon hade hört att jag kommit hem
Jag ringde henne
Hjälp!

Det kändes så.. tills hon svarade, då blev jag lugn igen.
Vi var tillsammans en månad innan jag åkte
Hon hälsade på mig i Asien i två veckor
Vi hade en bra tid tillsammans
Sen var det dags att gå vidare
Resan var ju planerad så lång tid innan jag träffade henne
Hon har ny kille nu så jag tror inte någon större skada är skedd

Vi surrade säkert en timme
Strax innan jag la på frågade hon mig
"Har du haft några funderingar på att börja om med mig nu när du är hemma?"
Tidigare i mitt liv hade jag svarat svävande på den frågan
Inte riktigt stängt dörren
Nu svarade jag istället
"Inga alls faktiskt, jag har fullt upp med att landa och hitta mig själv och mitt liv här istället."
Rös nästan till av min ärlighet
Det som gjorde det ännu bättre var att jag hörde att hon blev glad av mitt raka svar
Jag ska absolut fortsätta leva mitt liv såhär enkelt

Det absolut senaste som hänt i mitt liv (detta inträffade för ungefär 13 minuter sen) var ett telefonsamtal med hon som jag missade på Oscar förra lördagen
Känns som hon kommer att bli omnämnd här igen
Hennes alias blir därför "Fröken J"
Hon skulle se Weeping Willows ikväll på Stadshuset
Jag ska sitta här hos min syster och vara hundvakt
Hur kan detta vara möjligt?!
Hur fan hamnade jag här?!

Svaret finns beläget i en inte alltför svårförklarad verklighet
Jag har knäckt extra som "foppatoffel" försäljare i två dagar
Livet efter en sådan pärs blir aldrig som man har tänkt sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0