City Lights

Det finns för många ämnen att behandla
På grund av blyghet och viss censur görs dock inte detta.
Men något kan jag trots allt bjuda på

Små små ord


Med en falukorv i ena näven och 4 filmer i den andra skulle jag möta fredagskvällen. Inte helt oväntat fallerade allt innan det ens börjat. Skillnaden mellan den torra ritningen och det vackra resultatet var ofantlig. Orsak: Ett meddelande. Besynnerligt att en liten sak kan göra så stor skillnad.


Andar


JJ ringde mig strax efter 15 igår när jag precis fått min första öl att landa på.


JJ - Vad hände igår? Berätta berätta berätta!

BBB - Vad nyfiken du är.

JJ - Konstigt. Jag måste ju leva genom dig eftersom jag inte har något eget liv.

BBB - Du har ju tjej du träffar kontinuerligt, du tränar och blir snygg. Din fysik är i topp, att du sedan har det svajigt på det mentala planen kanske kan ses som ett minus. Vart är du på väg nu förresten?

JJ - Jag är 10 meter ifrån portarna på Domkyrkan i Uppsala. Jag måste lägga på. Vi hörs.


10 minuter senare fick jag detta MMS:


Lyssna på andarna. (till detta kom en ljudfil med en djup körsång som ekade i kyrkovalvet)


Medan JJ söker hjälp hos gud söker jag ytterliggare en tripp på alkohol.

Vi lever, just nu, helt olika liv.

Men har nog aldrig varit så nära.


Tyvärr lyckades jag inte bifoga MMS:et här så istället presenteras City Lights med JJ. För er som inte vet det, står JJ för Just Jim och är hans artistnamn.


Text och musik är skriven av honom själv.




Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Har funderat över dubbel-J:na faktiskt men i min elaka hjärna har kombon stått för helt andra betydelser... Låten är... nej jag kan inte säga det, att rosa honom är väl att skjuta sig i foten?

2008-04-14 @ 09:21:39
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: rasande rose

Hade jag varit en uns svagare hade jag fallit som en fura.
Men att JJ gick till kyrkan av någon anledning hade jag kanske inte gissat på. Som jag
"lärt känna" honom genom ditt skrivande alltså.

2008-04-14 @ 12:44:17
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Tågmamman: Helt rätt att hålla tyst när det kommer till positiv kritik. Sannolikheten för storhetsvansinne är annars överhängande.

rasande rose: Han går aldrig till kyrkan för predikningar eller annat. Endast för att sitta och känna lugnet i en stillsam atmosfär. Hur som helst är beteendet inte helt vanligt för en man på 26 jordsnurr.

2008-04-14 @ 12:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0