Elvis på oväntat besök

Dagen har gått från klarhet till klarhet

Klimax inträffade nyss

Nu är det bara avslappning kvar


Efter att vänligen men bestämt har avsagt mig firande, med först far och sen mor, så stod kvällen tom. Precis som jag ville ha det. Gick tidigt från jobbet med gymmet som destination. Ansträngde mig inte mer än en promenad på 40 minuter på bandet eftersom jag lider av halsont och förkylning.


Gjorde ett pitstopp på Oscar. Miss A befann sig i kulisserna, aprils happening Vårskrik, skulle planeras lite löst. Hann knappt komma in så kastade fröken ett glas Thomas Hyland på mig och gratulerade på bemärkelsedagen. (Ni som missat detta vin - gå genast och köp - 110 kronor med kasse.) Inte helt oväntat tackade jag och tog emot.


Begav mig sedan mot Peace St för en film. Öppnar dörren och möts av två kuvert. Det ena innehöll deklarationen med info om att jag får igen ungefär 12 000. (Med tanke på att detta är siffror före redovisade aktieaffärer finns det risk att jag istället har kvarskatt på 12000. Men det bortser vi givetvis ifrån en dag som denna). 12 000 rikare gick jag lös på nästa kuvert.


Detta var mystiskt inslaget i Elvis Presley papper.

Kort och gott - dagens första och sista paket.


Öppnade det med största försiktighet, likt Charles Ingvar Jönsson, för att inte förstöra den eleganta inslagningen. När denna uppgift var klar så möttes jag utav ett, mycket fint, hemmagjort CD-case med tillhörande skiva samt en lapp.


"Hey you!


Facebook skvallrar om födelsedag!

Här kommer en playlist för sömnlösa nätter

Grattis!"


Vilken underbar överraskning!


Kommentarer
Postat av: Curly

Shit, brända skivor och filmer i brevlådan är uppenbarligen the thing-08. Det är ju kanoners. Goes around comes around?

2008-04-09 @ 22:08:35
URL: http://trilska.blogg.se
Postat av: Benny

Det verkar vara den allra senaste trenden.
O vilken trend dessutom.
Jag tycker vi tar den med oss mot framtiden.

2008-04-09 @ 22:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0