Liten i orden och på jorden

Bestämde mig för att inte ge upp denna gång

Tagit lång tid och kostat mycket kraft

Men till slut klädde David återigen av Goliat

Försäkringsbolaget är besegrat


Senaste gången jag pratade med deras representant på telefon var jag nära att fråga om hon verkligen kom ifrån samma planet som mig. Men jag avstod eftersom jag inte tror på utomjordingar och var rädd att få min tes motbevisad.


Istället la jag på telefonen

Svor 7 gånger och tog nya tag


Någon vecka efter det hade jag vapnet som skulle avgöra striden i min näve. Brydde mig inte ens om att ringa henne igen. Istället skickade jag över det via brev tillsammans med kommentaren 'Vad det bra så?'


Idag kom svaret.

Degen finns på ditt konto.

Hör aldrig av dig igen.


Den stackars jätten fick sitt självförtroende stukat

Kan inte vara lätt att som stor falla så tungt


Själv är jag helt slut efter denna batalj

Låg i soffan och sälade när en kompis ringde och ville ha hjälp med deklarationen.


Jag hade knappt ork till ord

Då sa han 'Liten i orden och på jorden'

Han har så rätt min käre vän


Jag är trots allt David

Goliats skräck


Kommentarer
Postat av: s

När kommer uppföljningen på din resa? vad handlade din försäkringshistoria om? och visst ser väl Gurra väldigt mjuk ut?

2008-04-17 @ 22:07:08
Postat av: Anonym

Jag önskar du kunde deklarera en smula åt mig med.

2008-04-17 @ 22:16:47
Postat av: Inte längre intresserad av hockey-VM

Skrev en mystisk tjej som helst av allt vill ligga med smutsiga heroinister i rockband.

2008-04-17 @ 22:18:06
Postat av: Benny

s: För det första, jag blir lika nyfiken varje gång en 'okänd' skriver en kommentar. :) För det andra, del två på resan finns redan, men det dröjer nog innan den ser ljuset. Känns nämligen inte som ett blogg inlägg. Jag vill nöjd. Det krävs att jag läser igenom och korrigerar. Ska sanningen fram så känner jag inte för det just nu. Men snart ska det nog vara ordnat. Försäkringshistorian behandlade så simpla saker såsom kostnader för sjukvård medans jag var borta. Gustav ser ut som han är, väldigt mjuk vill säga.

Anonym: Inte vara blyg. Givetvis deklarerar jag åt dig också. Ser redan nu möjlighet för avdrag för internet.

Gremlins: Kan väl bara vara du?

2008-04-18 @ 10:31:20
Postat av: rasande rose

"låg i soffan och sälade"??? Sälade? Förlåt en stackars skånsk tös men vad gör man när man sälar i en soffa? (Kan ju gissa men tyckte det lät väldigt roligt)
Jag kan se det framför mej hur du hasar omkring på magen och klappar i händerna..haha..

2008-04-18 @ 13:56:49
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Sälar är ett ord som troligtvis härstammar från en elgant del av världen, som i folkmun kallas Timrå.

Skrattade glatt åt din förklaring hur du såg mig hasande på mage medans jag klappar händerna.. :)

2008-04-18 @ 16:00:28
Postat av: Flumberg

Det är inget som är konstigt med det.
När Benny BB förvandlas till Mats Sundin sker alltid underverk. Jag är inte det minsta förvånad.
Det är exakt vad man kan förvänta sig av dig.

Ps Jag längtar efter Mats Ds

2008-04-18 @ 16:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0