The search for true love begins outside the box

Ibland funderar jag på vad som är verkligt och vad som är fantasi. När jag befinner mig på ruinens brant, efter ett alkoholmässigt sjöslag, betvivlar jag ibland verkligheten. Mina tvivel varar i allt ifrån en till tio sekunder. Sedan är allt bra igen.


På grund av detta och min fanatiska förälskelse i film blev jag väldigt sugen att se 'Lars and the Real Girl' efter jag läst en recension av Pak-P.


Piratbukten som är min favorit videobutik på nätet gav mig möjlighet att se den igår. Jag har sett ohälsosamt många filmer i mina dagar. Men aldrig någon som är så skruvad som just denna.


Redan efter första scenen har jag bestämt mig. Jag älskar. Precis som Pak-P påpekar är den både komisk och hjärtskärande. Jag kommer på mig själv, gapskrattandes samtidigt som jag tänker, så oerhört tragiskt.


Mitt tips kan inte bli annat än se den.

Inte för att det är den bästa filmen just nu.

Utan för att det är den underligaste, någonsin.

image69


Kommentarer
Postat av: W.

Jag hade tänkt se den filmen nu i helgen, men nu blev jag osäker på om jag verkligen ska göra det.

2008-04-18 @ 10:58:30
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Grem

Jag har den hemma, å så härligt här ska njutas!

2008-04-18 @ 12:59:18
Postat av: Flumberg

Bra beskrivet Maggan ! Just känslan av att inte veta om man ska gapskratta eller storgråta är inte helt lätt hanterlig. Men män som vi är verkar det ända rätta vara att utåt skratta och inombords gråta. Iaf när vi är i flock...

Så var det för mig iaf...

Alex ! Se den nu !

2008-04-18 @ 15:22:48
Postat av: P

Härligt att höra att du gillade den.
Blev lite orolig där ett tag då erfarenheten säger mig att inte alla delar min eminenta filmsmak..

Du som kör med vintips borde slänga in lite mer filmtips också. Mar råkar ju vara lika beroende av dem båda:)

2008-04-18 @ 18:02:02
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Benny

W: Den som inte gillar The Holiday en söndag har inget hjärta och inget hopp. Du är hopp och hjärtlös.

Grem: Jag tror du kommer bli kär i huvudpersonen. Mest för att han är så konstig och sen lite ful.

Flumberg: Pojkar. Män. Folk med penis gråter inte i grupp. Om det inte är begravning. Då är det okej. Enligt tradition. Det följer vi slaviskt. Satans oss.

P: Filmtips är en bra ide. Förut så körde jag en knull-lista med placeringarna 1-5. Funderade på att göra detsamma med filmer. Men insåg snabbt att det var omöjligt. Jag kanske skulle klara det om jag fick leverera en lista 1-5 för varje genre. Återkommer i den frågan.

2008-04-18 @ 23:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0