Äntligen guld!

Är idrottsintresserad.

Men OS har knappt berört min själ.

Igår kom vändningen.


Bragdguldet till Ara.

Punkt slut.


Större demonstration mot systemet har nog inte genomförts.

Större protest mot det felaktiga har sällan skådats.


Bragdguldet till Ara.

Punkt slut.


Han blev bortdömd i semifinalen i Aten för 4 år sen.

Han gjorde som andra idrottare.

Bet ihop och sa att han skulle komma igen.


4 år av slit senare står han där på mattan igen.

I en semifinal i OS igen.
Och blir bortdömd.

Igen.


Denna gång var han inte som de andra.

Trots att hela världen tittade på sa han ifrån.


Jag fick rysningar.

Jag blev stolt.


Bragdguldet till Ara.

Punkt slut.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag kan bara hålla med! Mer sånt! Jag får rysningar och fylls av lycka. Sverige behöver fler ara. Allt kommer att bli bra då.

Om fler människor...

...ja, du vet.

2008-08-15 @ 12:26:32
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Flumberg

Jag håller oxå med ! Hoppas det blir mer av detta...

2008-08-18 @ 09:12:47
Postat av: Benny

torgnysdotter & Flumberg: Han fick inte behålla medaljen. Att höghetens gamla stofiler bestämde det var helt väntat. Att Ara inte alls brydde sig om detta beslut måste sticka i dessa gubbars ögon. Bragdguldet till Ara. Punkt slut!

2008-08-18 @ 10:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0