Glada dagar

För er som inte vet.

Jag har flyttat.

 

Gjorde det månadsskiftet maj/juni.

Behövde verkligen en förändring.

 

Numer bor jag i soffan.

Känns befriande att slutligen ha tagit steget ifrån sängen.

 

Har testat att övernattat på föregående sovplats.

Det går inte alls.

 

Känner mig som en 5 åring som sover hos någon annan.

Orolig, syner & mardrömmar.

 

Så sängen står tom tillsvidare.

Säljes givetvis mot rätt peng.

 

En tusing vid snabb affär.

Alternativt en kram en trasslig söndag.

 

Denna söndag är dock allt annat än trasslig.

Jag har dansat med lätta steg tillsammans med Jakob Hellman.

 

Till alla er därute som knaprar piller mot depression.

Släng genast burken.

Tjacka "Stora Havet" istället.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

hahahaha! Det där känns bekant. Aktrarej så inte soffan blir en ångest-dito.

Här finns säng:

http://www.blocket.se/vi/17507094.htm

2008-08-25 @ 08:22:02
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: P

Jakob Hellman? Vad har han gjort för bra?

Jag lovar att undersöka saken snarast möjligt även om jag inte direkt har lust att "tjacka" nån cd. Är det ett Hellman-uttryck fö? Annars försvann väl det stockholmsordet -94 nångång?



Hälsa soffan!

(Samma soffa som jag skulle få köpa?)

2008-08-25 @ 18:57:07
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Benny

torgnysdotter: Den sängen är köpbar endast på grund av mannen bakom annonsen!



P: Han har gjort en skiva. Men det räcker. Svårt bra. Så enkla texter. Men ändå så totalt förklarande. Livet. Striden. Ja, du vet. Allt det vanliga.



"tjacka" är i Sundsvallsområdet ett ord med dubbelbemärkelse. Mest för att en supernolla som dessutom är festfixare springer runt och kallar sig för "tjacka". Han fick, helt oförklarigt, för en tid sedan vara med i TV4 i ett matprogramm. Han presenterade sig, inför svenska folket, som Tjacka. Karln har givetvis stora problem!

2008-08-26 @ 09:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0