Ordjakten

Senaste fredagens mentala kolapps sätter fortfarande sin signatur på min vardag. Jag är nämligen nykter, än. Det betyder 9 dagar. I rad. Ett rekord är nära att raderas.

 

Så vad gör Benny en lördag, när det inte går att trippa på ruset:

 

1. Är oerhört rastlös.

2. Promenerar fram och tillbaka från olika strategiskt valda platser för att sysselsätta sig.

3. Laggar amerikanska pannkakor, äter dessa tillsammans med frusna bär och glass. (Inte alls ett normalt beteende)

4. Spelar Rockband som om det vore en helt vanlig sysselsättning. (Nej jag kände mig varken som Lars Ulrich eller Slash)

 

Somnade vid 1. Vaknade en snabbis i morse för att vinka av hon till arbete. Somnade om igen för att sedan återigen öppna ögonen vid 14:13. Kroppen var alltså helt slut av den totalt främmande känslan att inte inta alkohol. Att det inte forskas mer på syndrom likt detta är otäckt.  Vi ärju så många som känner det, så ofta. 

 

Ett annat fenomen som bör forskas på är vad som hände mig förra fredagen. För att citera torgnysdotter, "fan asså den där känslan... 

...sommarstoppet, alkoångesten i slutet av enkelheten...den borde ha ett namn. Jag menar alla som är något att ha har upplevt den."

 

Sen jag läste hennes kommentar så har jag försökt sätta ett ord på vad som upplevts. Men sett mig besegrad av uppgiften. Därför behöver jag nu hjälp. Brainstorma gott folk och lös en viktig uppgift för mänskligheten!

 

PS. Vill bara förtydliga en sak. Har nämligen fått vissa indikationer på att människor i min närhet är oroliga. För att ta två exempel, SysterYster: "Jag törs inte läsa din blogg ibland, hur mår du egentligen?" Någon dag senare träffade jag Miss Curly och hon frågade tre gånger om jag mådde bra. Sista gången hade hennes ögon dessutom formen av "är det något så är det helt okej och berätta". 

 

Därför svarar jag här, rakt och ärligt. Efter förra helgens storm är det nu återigen bra. Bra på riktigt! .DS. 


Kommentarer
Postat av: Tess

Trevlig blogg, hit kommer jag komma tillbaka!



http://theresevictoriajohansson.blogg.se

2008-08-24 @ 15:15:07
URL: http://theresevictoriajohansson.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

jaja! Hjälp oss att sätta namn på rädslan! Det är viktigt för oss och sverige!

2008-08-24 @ 17:01:49
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: JJ

Börja sup igen Uffe!

2008-08-24 @ 18:27:55
Postat av: Curlan

Haha, gjorde jag? Tror det finns termer för sånt..projicering? ;)

2008-08-24 @ 22:27:00
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Benny

Curlan: "Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället. Enligt Sigmund Freud är detta en psykologisk försvarsmekanism, som verkar för att förmildra ens egna oönskade tankar, värden, etc. Personen (A) vill bli "rentvådd", varför denne projicerar sin svaghet på en annan person (B), i till exempel sociala sammanhang för att få bekräftelsen av andra att svagheten ej längre kan associeras med en själv och på så sätt rentvår sig själv(A)."



Hahaha... är det på det viset. Det kanske således är jag som ska fråga dig med menande ögon, Hur mår du?

2008-08-24 @ 23:12:12
Postat av: curlan

..oj...haha..nädå, jag mår bra. tror jag..men du, hur MÅR du? egentligen? haha ;)

2008-08-24 @ 23:55:27
Postat av: Mini Shef

Att tappa Partyluvan och snubbla in i Bittergruvan..

När man festat så mycket att man plötsigt tycker man blir sämre och mer illa till mods för varje Bräu man tar.

kallas Dr(m)agknip TM.

2008-08-25 @ 09:33:38
Postat av: Flumberg

Skönt att höra Maggan.

Ska vi va med varann på tisdag?

2008-08-25 @ 09:36:45
Postat av: Benny

Curlan: Jag mår bra. Tror jag. Egentligen. =)



Mini Shef: Dragknip TM. Står TM för trots malt, humle jäst och vatten?



Flumberg: Jag vägrar att hänga med löst folk som dig på tisdagar. Nu ljög jag. Men ska sanningen fram så hämtar nog farsan upp mig för att visa hur Stavrebodarna blev efter omsmyckning av "Lill Fritzens lillstuga". Men det känns som jag kan ta det på torsdag. Så spontan häng idag låter klockers!

2008-08-26 @ 09:18:15
Postat av: K

2008-08-26 @ 15:40:19
Postat av: Benny

K: För första gången verkar du helt speechless. =)

2008-08-27 @ 12:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0