Sex........ (punkter)

Kedjebrev, via sms, mail eller bloggar, går att jämställa med kycklinglever.

Det är alltså äckligt.

Jag avstår därför (nästan) alltid vänligen men bestämt.

 

Men när det kommer en förfrågan, från en skön tös (Miss Curly) som blivit inblandad i detta på grund av en annan skön tös (Gremlins), så viker jag mig.

 

Klart jag ska vara med och leka!

 

Så gott folk och annat löst patrask, här kommer 6 saker om mig som ni förmodligen inte visste. (Eller så gör ni det och då skriver jag kommande stycken helt i onödan.)

 

1. Jag tror inte på tvåsamhet. Det finns ett flertal orsaker till detta. Livserfarenhet. Otrohet. Statistik. För att nämna några.

 

2. Min senaste resa pågick i strax under 365 dagar. Många har frågat vad slutnotan hamnade på. De första halvåret efter hemkomst vägrade jag svara. Sedan dess har ett par fått facit redovisat för sig. Nu är det er tur. 

 

Att resa jorden runt med inställningen att varje dag ska innehålla ett äventyr för själen kostade mig 350 000. 

 

Vad jag gjorde för pengarna? För att citera en legend, jag spenderade dem på sprit, kvinnor och bilar, resten slösade jag bort.

 

3. För att fortsätta på ovan angivna väg. Jag har varit full nästan varje helg sedan jag var 16. Jag har varit konstant berusad i ett flertal veckor i sträck, ett flertal gånger. Mitt något bisarra rekord är 42 dygn. Vissa tycker att det är en miserabel livsstil. Jag kan till viss del hålla med. Min kropp gör det också ibland. Det kan visa sig i form av problem med njurar samt panikångest. Men om allt kom till sin spetts och jag var tvungen att välja så finns det inte en tvekan. Hellre full och ofullkomlig än fullkomlig!

 

4. Jag vet att många anser att jag är rationell och klarsynt. Men ska sanningen fram så famlar jag ofta i blindo. Mitt liv är en spikrak väg med massor av kurvor. Det pågår ständigt en jakt inom mig efter något annat. En ständig hunger för det orationella.

 

5. Jag tycker att naturligt framställd cannabis borde legaliseras. Mest för att den ofattbart bedrövliga skrämselpropagandan (En joint leder i rask takt till rännstenen och heroin.) som vi blir lärda från barnsben saknar verklighetsförankring. Jag skulle till och med vilja påstå att den förgör mer än den förgyller.

 

6. Jag har sammanlagt befunnit mig i Asien i ungefär 6 månader. Men jag har aldrig betalt för sex. I någon form. Det kanske inte anses vara något ovanligt. Men det är precis vad det är, i alla fall om jämförelse görs med genomsnittlig manlig resenär från väst i åldern 20-50år.

 

Trots mitt något förgångna (?!) synsätt på att sex bör utföras med någon som vill det (kommentarer om att horor också vill knulla besvaras inte) har jag suttit häktad en natt i Brisbane för misstanke om sexuella trakasserier.

 

Enligt seden på detta "kedjebrev" så ska jag nu utmana tre stycken nya förmågor.  Men där går faktiskt min gräns. För några kedjebrev sänds inte vidare från varken min mobiltelefon eller från min dator.

 

Så det så! =)



Kommentarer
Postat av: Gurk

Så du menar kortet jag sett när du står med slipsen i pannan och nakna tjejer på vardera arm inte utspelade sig på en bordell? :))))

2008-08-05 @ 21:53:37
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: j

ah tack! bra början på ännu en "göralös" arbetsdag. keep em comin bara:)

2008-08-06 @ 09:05:30
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurk: Det är inte jag som betalt för kalaset. =) Skämt och sido. Läste igenom vad jag skrev igår. Låter ju sjukt seriöst. Var inte riktigt så menat. Fakta låter snarare som följande: Varför betala för något som du kan få gratis? För när det kommer till liggning så ärju asien oerhört attraktivt. Man känner sig som en rockstjärna. Kan ibland till och med uppstå köbildning runt en medelmåtta som mig! Helt säker på att du inte ska med i oktober?



j: Du får mer än gärna komma och hjälpa oss vid navet. Arbetsbördan är gigantisk. Jag hinner varken läsa bloggar eller skriva eget. För engångs skull jobbar jag på riktigt. Det känns bedrövligt. Är det så här människan har det varje vecka varje år? I så fall ska jag säga upp mig från livet.

2008-08-06 @ 10:03:21
Postat av: Flumberg

Oj oj oj här erkänns det på löpande band.

Obehagligt

2008-08-06 @ 10:29:41
Postat av: Pablo

Ja verkligen! Dessa 6 punkter borde verkligen locka läsare, kanske skapa ett mindre åsiktskrig även. Lutar mig tillbaka i min kontorsfåtölj och inväntar ytterligare kommentarer.

2008-08-06 @ 12:38:37
Postat av: Rasande Rose

eh...hur gick det med den där anklagelsen då? Och vad hade du egentligen gjort?;)

2008-08-06 @ 21:20:07
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Flumberg: Drog fram ett par lik ur garderoben. Men än finns det ett helt kompani kvar!



Pablo: Ett åsiktskrig hade ju varit utmärkt. Även jag lutar mig tillbaka i kontorsstolen och håller tummarna!



Rasande Rose: Det gick, under omständigheterna, bra. Känner att jag nog måste leverera en förklaring på bloggen framöver för att inte dra igång allt för mycket spekulation! =)

2008-08-07 @ 09:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0