Bjuder på kolsyra - men inte på glädje

 

Soffan känns tilltalande

Är trött och utmattad

Livet har sprungit, länge nu.

För länge och för fort.

 

Behöver en paus.

Ikväll

I just den här soffan

 

Lägenheten är så tyst att datorns knappar ekar i mitt huvud. Ramlösan som står på bordet, så intet sägande att jag börjar fundera på om just den här stunden är verklig.

 

Men det är den.

Det är lördag

Med en Ramlösa

I en soffa

 

Mitt hjärta skriker, som alltid, att alkoholen måste fram inom kort annars byter det kropp. Har däremot lärt mig att inte följa mitt hjärta alla gånger, så blir fallet även i kväll.

 

Att inte följa mitt hjärta har bland annat besparat mig farliga flickor som garanterat hade lett till trassel samt gett mig den del av min lever som fortfarande fungerar.

 

Så vänner och bekanta.

Fyll era kroppar med sprit och synd i min frånvaro

 

Själv blir jag kvar i soffan.

Tillsammans med en Ramlösa

Och en overklig verklighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0