Fördomar? Nej Nej Nej,

Klockan ringde 05:00

Stängde av den i ren protest.

Den gav sig inte utan ringde igen 9 minuter senare.

Och igen 9 minuter efter det och slutligen igen 9 minuter efter det.

Satans sömnstörare!

 

När jag väl fick upp kroppen ur sängen var den alltså nästan halv 6. Eftersom både dusch samt påklädning av pressvecksbyxor skulle ske innan taxin anlände 05:50 fanns ingen tid för eftertanke. 

 

Väl på tåget satt jag och småskrattade åt speakerns information om att de tysta zonerna skulle respekteras. Vilka idioter tar sig tid och bokar tystzon? Pensionärer med intatuerad sur min eller oerhört tjocka människor? (Ja - jag har fördomar mot tjocka människor och jag står för dem samtliga! Jag kan till och med sträcka mig så långt som att säga att de äcklar mig. ÄCKLAR!!)

 

Försökte sova och lyckades med uppgiften strax efter att Hudiksvall var passerat. Vaknade i Uppsala och käkade frulle. Dansade med lätta steg till HK vid Sergels torg och var med på ett möte i 2,5 timme. Syndade sedan i mig Pizza Hut tillsammans med ett gäng tjockisar (måste man bo i såsskålen bara för att man har ett midjemått över 122?!) innan avfärd hem igen genomfördes.

 

Somnade med blixten på tåget och vaknade sedan tyvärr av en idiot. Han var projektledare och talade vitt och brett om att inte vem som helst kunde bli det. I grund egenskap behövdes oerhörd kunskap (om allt). Men för att bli ett riktigt vass projektledare, som honom, krävdes dessutom det lilla extra. 

 

Jag blev på sådan oerhörd kokning på denna självgoda supernolla så att jag omöjligen kunde somna om igen.

 

Nästa gång bokar jag den tysta zonen.

Den har nämligen förändrats i mitt huvud.

Från äcklig till himmelrike.

 


Kommentarer
Postat av: emelie

Hej! vad tycker du om tjejer som viker ut sig i slitz & moore?

2008-12-11 @ 23:03:04
URL: http://www.stylebyemelie.se
Postat av: Rebecca Sv

God natt, hoppas du har haft en underbar dag! =)

2008-12-11 @ 23:08:34
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: Gurra

Fördomsfulla människor äcklar mig ;)



Visste du förresten att alla finnar bär kniv?

2008-12-12 @ 00:25:24
Postat av: torgnysdotter

pressveck!?

Fan att jag missade det!



Ojoj, Benny, börja inte bråka med tjockisar. Det är livsfarligt. Det finns strider man inte kan vinna:

klanka aldrig ner på tjockisar, annorektiker, misshandlade kvinnor och människors barn. Allt detta är krig med livet som insats och du kommer att förlora.

2008-12-12 @ 07:43:24
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Jim

Judar är snåla och har stora näsor. Svarta har "rytmen i blodet" och gillar kycklingklubbor.

2008-12-12 @ 09:59:31
Postat av: Benny

emelie: Jag tycker mycket mer om tjejer som viker ut sig än tjockisar!



Rebacka: Att du finns gör mitt liv underbart!



Gurra: Inte en aning. Trodde det var bulgarer. Tror det bor en finne i trapphuset bredvid. Bäst man passar sig.



torgnysdotter: Även fast jag vinner verbalt så slutar hela diskussionen med att tjockisen sätter sig på mig och då förlorar jag ändå!



Jim: Hahaha... Varje gång jag hör ordet kycklingklubba skrattar jag. "Det är säkert, de vägrade jobba när inte chefen såg på. Istället tog de fram bongotrummorna och började spela och gnaga på kycklingklubbor!"

2008-12-13 @ 20:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0