Framsidan vs Baksidan 0-1

Framsidan

 

Det är inte spriten i sig som drar.

Det är inte ruset i sig som triggar.

Däremot så är jag torsk på suset och allt det roliga som det medför.

För att nämna två händelser från den senaste långhelgen.

 

Jag till efterfestkompanjon, morgonen efter juldagen: Jag kom fan inte ihåg hur vi kom hem igår.

 

Efterfestkompanjonen svarar med indikation på att han har full koll: Va?! Gör du inte?

 

Jag ligger då och funderar ett par minuter och kommer sedan på hur transport genomfördes.

 

Jag: Just ja, vi åkte ju bil med JJ.

Efterfestkompanjon: Va?! Gjorde vi?

 

Senare på annandagen hade jag återigen ramlat ner i en jätteflaska. Befann mig tillsammans med en yrkesbertlare av rang när jag gled in genom dörrarna på Skepparn för att se Lars Bygden.

 

Yrkesbertlaren säger något till vakten och vi slipper betala.

Jag frågade senare vad.

 

Yrkesbertlare: Jag sa att vi var två medlemmar från hattkompaniet.

Jag: Haha... okej.. Någon speciell anledning till det?

Yrkesbertlare: Han som stod i dörren var en av Sveriges första medlemmar i Ku Kux Klan.

 

Hattkompaniet - humor på hög nivå!

 

 

Baksidan

 

Ligger i sängen och kramar hårt runt en sovande Hon.

Själv finns det ingen möjlighet till sömn.

Varje gång jag stänger ögonen ser jag kvinnor bakifrån med långt hår.

De vänder sig sedan om och visar ett totalförstört och demolerat ansikte.

Ett rossligt MOHAHAHA skjuter sedan ut från dess munnar.

 

Jag försöker slita mig lös ur tankemönstret.

Men har inte förmågan.

Istället så ligger jag rädd och rastlös och hoppas att det snart ska avta.

 

Oftast försvinner det efter någon timme.

I natt låg jag vaken mellan 3 och 8.

 

En sådan mental genomklappning gör att framsidans glans försvinner. Det gör även att jag lovar mig själv att helt plocka bort konsumtion av alkohol i två eller fler dagar i sträck.

 

Klockan börjar förresten närma sig sovläge.

Hon jobbar natten så lägenheten är tom och skräckinjagande.

Känner att min kropp inte är helt återställd.

Känner att jag kan gå ytterligare en mardröm, till natt, tillmötes.

Jag hoppas sannerligen att jag har fel.


 


Kommentarer
Postat av: Gurk

Herr Strut har en del historier på lager kan jag lova

2008-12-28 @ 21:20:57
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Hela historien är helt sjuk

Ku Kux Klan?!

Fy fan.

Vilken dåre.

2008-12-29 @ 15:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0