Jul-kul

Idag vankas det julfest med jobbet

Hotell Södra berget skall intas

Middag samt spa finns inplanerat

Skäms nästan att säga det, men jag är inte ens sugen.

Bortskämd snorunge går utmärkt att titulera mig vid nästa möte


Jag ska dock, motvilligt, ta mig uppför backen och göra mitt bästa för att arbetskamraterna ska tycka att jag är en hyvens pojk. Uppgiften (illusionen), hyvens pojke, kan bli svår att utföra eftersom jag är en bortskämd snorunge.


Imorgon intar jag rollen som ölkrängare.

Börjar bli varm i kläderna inom denna bransch.

Att så skulle bli fallet var väl inte så konstigt.

Empirisk forskning under längre har gjort avtryck


På söndag hoppas jag finna en gnutta julkänsla när Villa Vacker besöks.

Vad är förresten julkänsla?

Konsumtionshysteri?

Måsten?

Snöbollskrig?


Kommentarer
Postat av: Gurra

Julkänsla är givetvis en grogg bestående av hembränt och julmust. Det ska väl kunna gå att ordna i Villa Vacker? Går rykten om att det finns resurser där.

2008-12-05 @ 19:15:41
Postat av: K

Julen vit med snö och fjäll

köttbullar, korv och revbenspjäll

Lycklig men frusen, en natt så säll

här saknas cognac och ett underställ...

2008-12-05 @ 21:32:52
Postat av: Annika

Om du menar att du MÅSTE konsumera glögg här - så, ja!

Sen blir det snö-änglar och snöbollskrig av bara farten!

Gurra - rykten om mina resurser vad det gäller hembränt är högst tvivelaktiga. Övriga resurser, vilka det nu är, kan jag inte bemöta...det bästa är om du hänger på och kollar in själv!

2008-12-06 @ 19:18:12
Postat av: Benny

Gurra: Jag får inte dricka sprit på jul. Det har mamma sagt. På riktigt. Och eftersom jag följer hennes ord slaviskt så gör jag inte det heller. Förmodar att jag är en av få som inte dricker alkohol den 24:e. I år blir det nog förändring på det. Ska trots allt fira julafton i Stavrebodarna. Dåligt? Nej, verkligen inte.



K: Spritintag i underställ är bland det bästa som finns. Nästan så att vi borde styra ihop en fest med det temat!



Annika: Glögg låter kanon! Att ta med Gustav som århundradets drabbning. Blir ju inte över till oss andra då!!





2008-12-06 @ 19:52:49
Postat av: Gurra

Annika: Tyvärr så sitter jag fast i Expressens vassa klor. När jag försökte ta mig utanför tullarna i går sa det bara pang. Fastnade med lockarna i en björnsax.

Kommer dock hem i jul. Funderar på att ställa till med en monumental fylla i dagarna sju eftersom jag varit seminykter den senaste månaden.

Det är jag väl värd?

2008-12-07 @ 01:36:04
Postat av: Annika

Nyårsafton?

2008-12-08 @ 01:31:59
Postat av: Gurra

Då ska jag tragiskt nog jobba! Det är sjukt vilka saker jag utsätter mig för en femma rent nuförtiden.

2008-12-09 @ 15:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0