Teknik-allergiker

Den första mp3 jag köpte gick sönder

Den andra mp3 jag köpte blev snodd

Den tredje mp3 jag köpte havererade när jag satt in den i Mac:en


Mina förhoppningar på årets julklapp från SEB, som var just en mp3, var därför låga.

Med darriga händer stack jag in den i Little Mac

Det verkade fungera.


Vilken lättnad

Började genast slänga över lite material

Processen fortlöpte galant


När den var fylld med härliga toner tog jag ur den ur datorn

Då dog den.

Helt svart.


Trots upprepade upplivningsförsök de senaste två dygnen kvarstår faktum

Ännu en mp3 spelare i min närhet har gått bort.

Snyft.

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha vilken otur med mp3:erna! :/

Den kanske bara inte är meningen att du ska ha en mp3.. :-|

2008-12-17 @ 11:21:33
URL: http://emelielouisejansson.blogg.se/
Postat av: Gurra

Har du testat en walkman? Kan kanske sno en sådan åt dig från jobbet. Det kryllar av sådana där eftersom vi spelar in alla samtal.

Sätt igång och börja spela in blandband. En klassiker är ju att bara spela in Eloise med Arvingarna på ena sidan och My name is Luka med Suzanne Vega på den andra. Då blir det visserligen inte så mycket blandband över det hela. Men du får ju två av världens kanske bästa låtar på ett och samma band. Och du slipper spola och leta efter dem!

2008-12-17 @ 12:22:32
Postat av: torgnysdotter

det är ju fruktansvärt sorgligt. Min i-pods väljer också ofta och hastig bortgång. Har de ingen ombudsman?



Gurra: blandband! Åh. Nostalgisk tår. Var bor alla blandband nu?

2008-12-17 @ 12:34:45
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Pablo

Så jävla 2007 med mp3!!

2008-12-17 @ 16:00:19
Postat av: Helen

inget bra de där.. Mp3 och ipod ska alltid krångla..

2008-12-17 @ 16:06:51
URL: http://heelenh.blogg.se/
Postat av: j

men hallå din fina ifon då? har den inte itunes?

jag har aldrig tur i spel, sällan heller i kärlek, men när det gäller mp3 så verkar jag ha fru fortuna på min sida. min lilla ipåd (som min mor uttalar det), har hållit i snart tre år, trots att jag tappar den i backen säkert en gång i veckan. bara för det kommer den pajja nu när jag skrivit klart....

kul förresten att det är nya inlägg nu för varje gång man kikar in! keep it up



2008-12-17 @ 16:26:14
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Anonym

Emelie: Håller med. Och ger därmed nu upp. Inga fler sådana apparater inom min räckvidd.



Gurra: Kan du plocka med två samtidigt utifall att? Jag betalar bra. 5 blandband styck. Ett med the best of Europe. Enligt vissa minnen gillar du kassettband med dem?



torgnysdotter: jag tycker vi ska börja med att spela svår. Visa ointresse. Då kommer de säkert krypande och därefter beter de sig säkerligen mycket bättre.



Pablo: Vad är det som är inne nu då. Cola? Från Östersund? Överlägset!



Helen: Sannerligen.



j:Min Iphone levererar alltid. Problemet med den är att den är lite väl stor för att ha med på gymmet. Kanske kan låna din, den verkar komma med fin karma? Trevligt att inläggen uppskattas!

2008-12-17 @ 18:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0