En himmelsk Internetleverantör

Jag är ganska duktig på att få saker gjorda

Alla fall saker som jag tycker om att göra

Måsten är jag emellertid olyckligt dålig på


Att delge räkningsavsändarna, mitt kontonummer för Autogiro går inte under benämningen måsten, men jag förespråkar inte papper. Papper leder till stök. Stök leder till städning. Städning är ett måste. Jag ogillar måsten och känner mig otillräcklig i dessa lägen. Autogiro är alltså medicinen mot otillräckligheten.


Oj, vad invecklad det blev.

Bäst jag kommer till sak innan någon somnar.


En av de bolag som jag är kund hos är SkyCom

De levererar varje månad en räkning till mig på oerhörda 165kr

Av dessa 165kr är 20kr en 'pappersfaktura avgift'


För att eliminera denna enorma kostnad och komma ett steg närmare min medicin gick jag in på företagets hemsida och letade svar för hur jag skulle anmäla mitt autogiro.


Jag möttes av en länk.


"Kan man betala via autogiro?"


Förhoppningsfull och något naiv som jag är, blev jag glad över att jag så snabbt fann det jag sökte efter. Jag forcerade länken med enorm kraft och hittade detta på andra sidan:


"Tyvärr erbjuder vi inte autogiro idag. Men det är under utveckling och beräknas vara klart inom kort. Tyvärr kan vi inte ge ett exakt datum än. Informationen kommer upp på vår hemsida när det börjar bli aktuellt."


Detta eminenta bolag erbjuder inte autogiro men tar trots allt ut en avgift för att tillhandahålla mig med en faktura. Tyvärr kombineras byta leverantör med ett måste. Min oförmåga att hantera måsten räddar en intäkt för SkyCom.


Jag vet inte vad jag avskyr mest.

SkyCom eller min oduglighet.


Kommentarer
Postat av: Frk Richter

Jag hatar också dessa odugliga stenåldersföretag. Att de ens vet hur de ska ta betalt är för mig oförståeligt. Autogiro känns ungefär lika nytt som tacos. Byt internet. Bara för att du kan.

2008-02-21 @ 22:03:07
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Överste chifen

Snart snart ska degen rulla hihihihihihi

2008-02-21 @ 22:51:00
Postat av: Homer

Welcome to the internet my friend, how can i help you?

2008-02-22 @ 15:20:03
Postat av: Benny

Frk Richter: Tacos. Det var en evighet sen jag åt tacos. Hade inte kontot lyst TOMT så hade tacos blivit mitt matval för dagen. Nu lutar det åt blodpudding.

Överste chifen: Degen rullar in det går bra nu!! :)

Homer: Thank you Homer. Could you please bring me a couple of beers?

2008-02-22 @ 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0