Persisk afton

Om jag skulle ringa min mor och fråga henne om hon kunde tänka sig att dyka förbi mitt jobb på fredag eftermiddag för att fixa käk till vår teamfest, hade hon genast skickat någon för att transportera mig till akutpsyk. Anledning: Sonen har bristande verklighetsuppfattning.


Som tur är fungerar inte alla människor och kulturer på det viset. Ett exempel är 'Brorsan', som jag jobbar med och hans familj. Brorsan som härstammar ifrån Iran nappade på en idé om persisk afton. Frågade sin familj om de kunde tänka sig att ställa upp. Resultatet blev en lysande buffé med kulinariska läckerheter. (Kulinariska läckerheter borde vara ett perfekt namn på en restaurang.)


För att krydda till festligheter ytterliggare så fick jag en Amarone della Valpolicella Classico för i runda slängar 300 spänn, eftersom det var min sista dag med teamet. På måndag tar jag ett enormt steg på ett par meter och flyttar in till företagssidan.


Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Kom till Lunde - ta med dig vin och välj ett pris från ladan!!

2008-02-02 @ 16:03:42
URL: http://mestommig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0