Supersopan del 2

Har anlänt hem efter en helg i svenska fjällen.

Väl på Fredsgatan möts jag utav tittarstorm

Eller nästan i alla fall.


Ämnet 'Klanka ner på kändisbloggare' verkar känsligt hos visa kvinnliga läsare

Att kalla Hans Höghet för Supersopan förenligt med dödsstraff


Låt mig förklara mitt åsiktsval. Jag gillade inte det jag väl läste av hans blogg, den där gången, på grund av vissa faktorer

  1. Jag är ointresserad utav skvaller om 'kändisar'
  2. Jag ogillar de som tycker endast för att tycka
  3. De inlägg jag väl läste behandlade just dessa områden
  4. Att han dessutom svartmålade andra E-kändisar gjorde att jag stängde ner Explorer.

Att andra människor intresseras och tänder på detta betvivlar jag inte och fördömer än mindre. Att han kan skriva får mig däremot inte att ändra åsikt, jag fördrar istället vänligen men bestämt att avstå.


Fick precis lära mig att hans brorsa tydligen också verkar vara någon form av kändis. Calle var namnet. Har, helt sanningsenligt, aldrig hört talas om denna parvel. Men enligt Gremlins är det en rolig figur. Kan varken säga bu eller bä om detta. Men jag betvivlar att hon har fel.


Till dig A: Jag var inte helt glasklar med att det var bland Aftonbladets skribenter jag gjorde mitt urval. Hade inte Per Bjurman redan införskaffat sig en blogg-penna hade jag valt honom. Anledningen till att jag valde just Ronnie är att han var brilliant när han skrev åt Stockholms bilagan. Varje vecka kantades utav små berättelser ur livet med djup förankring i det stora hela. Hur kan det vara äckligt?


Att han sedan har dalat som skribent det senaste året ökar endast min vilja om att han skall återgå till sin enkla men ack så förklarande syn av den lilla människan i den stora världen. Detta tror jag med fördel görs via en blogg, därav mitt val. Vill du spy nu?


Slutligen, Gurra, det var inte en skiva som fick mig att ändra åsikt om NKOTB. Det var ett kassettband.


Kommentarer
Postat av: Danne & Janne Rapp

Men va roligt att höra ifrån dig! När jag såg namnet "Benny" ledde tankarna genast till Benny Haag, ja du vet, han som var expert på trav tillsammans med Challe en gång i tiden. Men ack så fel jag hade...
Läste någonstans att man ska ha husvagn, visst är det så, det finns väl inge mer rogivande än en trång kupé som luktar svett medan man sörplar rövin i den främre hörnsoffan.

2008-02-18 @ 08:05:47
URL: http://hollkoll.bloggagratis.se
Postat av: Tågmamman

Jag är less på duos överlag, Alex och Calle, Filip och Fredrik, Carola och Andreas. Nu vill jag ha grupper, nej hoper istället på 600 pers som bara är elaka hela tiden.

2008-02-18 @ 09:36:13
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny

Janne Rapp: Sportlov i Vemhån. Låter intressant. Ska genast börja skissa på en budget. Hoppet är det sista som lämnar en.

Tågmamman: Duos sådär. Ensam eller kollektiv!

2008-02-18 @ 22:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0