2 timmar kvar

Om ungefär 2 timmar skriker merparten av svenskarna DEG INN!
Jag är en av dem.

Var till och med nyss in på min internetbank och kollade hur mycket min käre arbetsgivare tyckte jag hade gjort mig förtjänt av denna månad. Slanten låg på kommande händelser och sjöng "du kan inte ta mig, nanananananaaa". Uppkäftig liten peng. Ska genast missbruka den när den väl kommer inom räckhåll.

Inleder missbruket med att beträda stora stygga sthlm imorgon.
Eller snarare förorten till 'världens vackraste huvudstad'.


Jag har alltid förundrats över den benämningen. Inte för att den är felaktig utan snarare för att jag inte vet vem/vilka som är juryn bakom beslutet. Något säger mig att 4 tetror Vino Tinto tillsammans med Torsten Flink är svaret på min fråga.


Kommentarer
Postat av: Tågmamman

åh när men blev lycklig över lönen - nu blir jag i extas över rabattcheckarna från libero, "P! P! den har kommit, rabattchecken, åh vilken härlig dag!"

2008-01-25 @ 09:08:19
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: torgnysdotter

jasså, du är i faggorna!? Faggorna...vilket jävla märkligt uttryck!

2008-01-26 @ 08:41:49
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

"Faggor är en gammal benämning på något hopbyltat och användes också om lumpiga kläder, paltor.
Att ha något i faggorna innebar i äldre bildiga talesätt att man hade något undanstucket i klädtrasorna ? företrädesvis något obehagligt, som avund, sjukdom eller död.".
Jag tar tillbaka det där med faggorna. Inte skulle väl benny entra huvudstaden med avund, sjukdom och död. Icke.

2008-01-26 @ 23:54:28
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: lilla a

Har du skrikit deg ut i fjollträsk?

2008-01-27 @ 17:50:53
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Benny himself

Tågmamman: Om du vill kan jag beställa hem ett gratiskit med blöjor i mitt namn och sedan vidaresända dem till dig! :)

Torgnysdotter: Jag är återigen i 060-land. Anlände dock inte till 08-området med avund, sjukdom och död! hahaha... Så i faggorna var jag nog aldrig!

Lilla a: Jag har varit duktig. Inte ens varit lite bakis eller knäckt idag. Har istället druckit moderat med alkohol. Känner inte riktigt igen mig själv. Tror mina samtal med AA lönar sig.

2008-01-27 @ 23:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0