Aftonbladet räddar januari

Av en helt oförklarlig anledning bestämde jag mig nyss för att läsa en artikel på Aftonbladet om hur man klarar sin ekonomi i januari om plånboken är tom.


Ett av tipsen var världsomvälvande, eller vad sägs om: "Vänta med klädinköp och hårklippning. Gå inte på krogen och ta det lugnt med drycker."


Att en privatekonom vid Swedbank kunde leverera en sådan klockren analys gjorde mig kolossalt häpen.


Själv hade jag, trots 185 ekonomiska högskolepoäng, aldrig dragit samma slutsats.

Tur att KNIVSKARPA Aftonbladet kan och finns

Annars hade jag aldrig klarat mig.


Kommentarer
Postat av: A

Haha av någon anledning läste jag samma artikel och skrev just ett mail till en bloggvän med nästan intill dina ord. Vad var det där för tips? Suck. Jag hade förväntat mig en ekonomisk lösning på alla problem, men icke. Får komma på något själv..

2008-01-02 @ 21:14:13
Postat av: J

Vilken tur att du la dina sista slantar på aftonbladets kloka visdomsord;)

2008-01-02 @ 21:32:32
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: M

Om du letar riktigt noggrant så kan det ligga nån krona kvar i hörnet på nordeas vänthall..

2008-01-02 @ 21:42:44
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: torgnysdotter

Men vilken JÄVLA tur att aftonbladet finns. Och vilken JÄVLA tur att jag hittade din blogg. Du anar inte hur JÄVLA pank jag var tills för en minut sen. Tack, benny. Tack aftonbladet. Jag känner att jag måste tacka stadsministern också när jag är igång. Och kungen.

2008-01-02 @ 22:16:01
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Jim

men durå

2008-01-03 @ 02:28:09
Postat av: Gurra

De ska va gött å leva annars kan dä kvetta!

2008-01-03 @ 02:34:50
Postat av: Benny himself

A: Jag ser ett ljus i tunneln, det har formen av en trisslott!

J: Hade utan problem kunnat betala en mindre förmögenhet för denna fantastiska information.

M: Vilket stall tips! Jag ska genast kompa ut resten av dagen och ligga på knä i nordeas hall!

Torgnysdotter: Världen skulle ha varit ett mycket rikare place om den visste om Aftonbladet och Benny!

2008-01-03 @ 10:29:53
Postat av: torgnysdotter

Benny! av denna orsak har jag försökt informera världen om dig och din uppfinningsrikedom på min blogg i dag. Såvida världen består av dem som läser min blogg. That is.

2008-01-03 @ 10:37:23
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0