Ett litet utdrag

Att renskriva tar en evighet.
Jag har nu avverkat två veckor som har resulterat i cirka 5 A4.

Nästa helg ska jag och JJ åka till Stockholm
Bland annat för att besöka de individer som jag skriver om här nedan
Det intressanta är att jag inte trodde att vi skulle ses igen
Den slutsatsen drog jag endast med hjälp av tidigare erfarenheter
Att granska varje situation för vad den är dagens hemläxa för Benny!

Tisdagen 18 oktober 2006 - Flykt från Bangkok och galenskap

Åt middag på en indisk restaurang tillsammans med våra nyfunna svenska vänner. Det har verkligen klickat mellan oss och dom är väldigt roliga att vara med. De skulle flyga hem med nattflyget och vi vidare med nattåget till Chiang Mai. Efter avslutad middag vinkade vi av varandra och 'lovade' att vi skulle ses igen. Tror knappast på det löftet, men man vet ju aldrig. Det är det som är grejen med att resa såhär. Man träffar oerhört mycket trivsamt folk och vill gärna träffas igen. Men livet går vidare och saker och ting förändras efter vägens gång.

Jag sitter just nu på tåget och skriver det här i en nedbäddad sovvagn. Toaletterna är vidriga, det är varmt som fan och fläkten fungerar sådär. Någonstans i denna totala avsaknad av klass och stil sitter jag och kollar ut genom fönstret och känner ett oerhört lugn i kroppen. Det är konstigt att man kan känna ett lugn när tåget låter som fan på grund av dess hjul som konstant slår under mig. Någonstans måste ändå detta bevisa att det inte är omgivningen som är avgörande för ens välbefinnande.


Många dagar från dagboken ser ut på detta vis.
En middag eller en transport kombinerat med en tanke
Kommer därför att bli väldigt långrandigt att renskriva allt
Men det ska trots allt göras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0