Lenin styr fortfarande med järnhand

Iskall hockeyhall

Inte en krona för besväret

Så ser livet ut för de flesta av pojkarna i division 1

Jag är stum av beundran

Vart finner de glöden?


Skulle man fråga dom så är svaret säkerligen glädjen för sporten och den härliga gemenskapen. Jag kan förstå det. Jag skulle själv kunna åka bräda i evigheter (om det nu fanns någon snö där jag befann mig) mot noll kronor i betalning.


Men det finns en stor skillnad mellan att spela hockey och att åka bräda . Jag åker bräda när jag vill, hur jag vill, utan någon annans inblandning. När det kommer till att jaga en svart puck tillsammans med andra är kollektivet viktigare än den enskilda viljan. När det kommer till träning och match finns inget val. Man måste vara med, det bestämmer tränaren. Att du hellre zippar bira bryr han sig inte om.


Jag tror därför att Lenin finns på en stor bild i varje omklädningsrum och att det är genom honom dom finner glöden. Jag är inte längre stum av beundran.


Kommentarer
Postat av: W.

All lagsport härstammar ur den kommunistiska sammansvärjningen. Länge leve individualismen!

2008-01-31 @ 08:45:28
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: a

Mitt alkoholmissbruk kostar inte pengar, jag blir full på ett glas vin.

2008-01-31 @ 10:15:53
Postat av: Tågmamman

Är inte Lenin numera utbytt till Lars Ohly? Gammal tågdåre det oxå.

2008-01-31 @ 17:02:50
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

jävla plasthölster!

2008-02-01 @ 00:33:02
Postat av: Benny himself

W: Länge leve dig... och mig.

a: Jag är inne i samma fas av livet. Doftar det alkohol blir jag kanon. Inte alls bra. Leder till för många skandaler. Måste genast byta stil.

Tågmamman: Lars Ohly har varit en bubblare men slog aldrig igenom. Han finns dock kvar i vissa omklädningsrum, enligt säker fakta är Kovlands en av dessa.

JJ: Men durå!

2008-02-01 @ 11:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0