Sheriffen kastar spjut

När jag någon gång i morse valde att lämna efterfesten satte jag mig tillsammans med en annan i en Taxi för hemfärd. Hon släppte av mig vid Fredsgatan och fortsatte sin tur mot Bydalen. När jag står vid porten upptäcker jag att jag har lämnat nycklarna hos Hank. Ringer då henne så att hon kan vända med Taxin.


Väl nere vid Olearys igen (Hank bor ovanpå) ringde jag Sheriffen och bad honom kasta ut nycklarna. Jag tog av mig jackan eftersom jag tänkte använda den som fånghjälp. Hank bor nämligen på tredje våningen så fallet skulle nog bli rätt hårt. Sheriffen hade dock en annan plan, så istället för att droppa dom ner till mig kastade han dem i en båge så att dom landade ett par meter bakom mig. För första gången i sitt liv så ansträngde alltså Sheriffen sig. Frågan är om det var rätt val av tidpunkt. Jag funderade dock inte så mycket över det utan var mest nöjd över att jag återigen hade det som behövdes för sömn.


Väl framme vid Fredsgatan för andra gången blev jag desto mer lack över hans kast. Nycklarna hade nämligen fått sig en törn vid fallet så de fungerade inte i porten. Inte riktigt det bakslag man vill ha när man är kanon på morgonkvisten.


Efter mycket om och men gav dock dörren i trappuppgången med sig och släppte in mig. Då återstod nästa problem, skulle även min ytterdörr göra det. 5 minuter senare efter ihärdigt provande fick jag svaret som var positivt.


Verkar dessutom även som att min mobil har fått sig en törn. Den går inte att ladda. Så slutnotan för gårdagskvällen slutar inte bara med en nybeställning av nyklar, jag måste även tjacka en ny telefon. Känns bra.


Kommentarer
Postat av: a

Du har bara en massa roligheter för dig hela tiden. Jag blev helt kanon och spydde vitlökssalami klockan 3 inatt. Är det nu vi går en ny era tillmötes, nyktra som sheriffen?

2008-01-20 @ 21:00:24
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: A

Jag jobbar natt och du har inte ens hyfs att glädja mig med en enda uppdatering på hela kvällen. Kul kamrat, jättekul.

2008-01-21 @ 02:29:58
Postat av: Tågmamman

Jag har inte druckit på över ett år och inte tappat bort ett skit - det är inte heller så kul.

2008-01-21 @ 10:33:36
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

strulputte. men det är lugnt, du är täting.

2008-01-21 @ 18:04:53
Postat av: Benny himself

lilla a: Jag har precis fått upp ångan när det kommer till skandalfyller, två helger i rad nu. Varför sluta? Det är ju så roligt! Var det Ljustorps egen producerade som fick dig att kasta vitlök?

Stora A: Jag är en kass kompis. Förlåt.

Tågmamman: Du kan få komma förbi min lägenhet och tappa bort en femhundring i hallen. Ingen skulle vara lyckligare än jag.

JJ: Är täting dåtid?

2008-01-21 @ 20:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0