Sova med fienden

Tror att min helg gick på amfetamin
Det bara small till så var det söndag


Finns dock en sak som är värd lite rampljus

Tog med mig Snövit på hockey


Timrå & Modo skulle spänna biceps mot varandra i Eon Arena

Modo hade störst omkrets och vann på poäng med 6-3


Vår sektion på sittplats var överbefolkad med Örnsköldsviksbor.

Eftersom Modo vann tyckte de livet var en fest


Jag, personligen har ingenting emot Ö-viksbor

Det har däremot 98 % av dem som föds i Timrå


Anledningen till det är ishockey

Ishockeyn är lika viktig för en Timråbo som religion är för en kristen fanatiker

Att då sympatisera, eller förlåt, att då inte avsky den andres tro vore skamligt.

Jag blev därför orolig för mitt liv när det visade sig att Snövit var 50 % Ö-viks bo.


Det eventuella korsförhör som kan vara min framtid passerade snabbt min vy.
"Benny, din lilla råtta!! Har du sponsrat ett Modo-fan med hockeybiljett?!"


Att Snövit i sig inte alls är Modo-fan ger pöbeln givetvis fan i

Det är synden i sig som ska straffas


Jag hoppas därför innerligt att inte pöbeln i Timrå får reda på detta.

Det leder nämligen utan tvekan till stening av mig på torget i Timrå.

Inför Timrå klackens fanatiska ramsor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0