Liemannen levererar

Jag tror Morgan Freeman snart kommer att dö. Eller att han är black. Och då syftar jag inte på hans hudfärg. Skälet till min teori är massproduktion, massproduktion av filmer. Han är med i allt. Hela tiden. På ett par månader har jag sett hans något sargade ansikte i ett gäng filmer. Inget ont om det. Gubbskrället är oftast hur bra som helst. Hur bra man är på filmduken är dock inget som motverkar dödsfall. Och eftersom han verkar vara en hyvens man så hoppas jag verkligen att han endast lider av ett tomt konto.


På tal om filmer, död och Morgan Freeman. Jag såg Batman i söndags. För en tid sedan såg jag verkligen fram emot denna film. Sen dog Heath Ledger och det blev hysteri. Oscarstatyetterna haglade innan filmen ens mött biosalongen. Är det något som får mig att tveka på en films kvalité så är det mani likt ovan. Därför ändrades min åsikt om filmen, innan jag ens sett den, till medioker.


Denna gång hade dock, helt oväntat, kritikerna rätt och jag fel. Filmen var bra. Mycket bra. Heath Ledger var utmärkt som Jokern och möjligheten att han vinner den där guldkroppen är nog rätt god. Mest med anledningen av att han lyfte under filmens gång. Från små fånig gangster till galen psykopat med ett leende på läpparna.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

är det bara jag som tycker att ledger lite liksom spelar jack nicholson spela jokern? Inte dåligt för det, men kanske inte så originellt som jag hoppats...

Eller är det bara jag...?

2008-07-29 @ 17:09:13
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gurra

Det går rykten om att Liemannen levererar colagroggar till dig på Oscar i kväll... Ajajajaj

2008-07-29 @ 20:16:18
Postat av: Benny

torgnysdotter: Nu var det en evighet sedan jag såg nicholson (som för övrigt är brilliant i nästan allt) som jokern. Men mitt minne säger att han var mer av en joker än en galning. Jag gillade nog mer galningen som jag såg nu. Bilden av när han dansar ut från sjukhuset strax innan kaos anländer var klockren!



Gurra: Jag gjorde en kroppsfint på Liemannen, det blev således enadast 2 öl och en R&C.

2008-07-30 @ 09:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0