Nobelmiddag med tillhörande dryck

Arbetsdagen igår var som förväntat inte den bästa jag mött. Det ankom dock en ljusning via sms innan den avslutades.

 

- När slutar du jobbar idag?

- 16:15.

- Du får inte komma hem före 17.

 

Avsändaren var en flicka som jag inte nämnt här av diverse olika anledningar. Hon har dock varit en del av mitt miserabla leverne de senaste 6-7 veckorna. Återkommer nog till en prestation vid senare tillfälle. Nu åter till fredagen.

 

Väl i lägenheten möts jag av två införskaffade sittkuddar och en uppdukad förrätt. Att damen i fråga har tagit bussen till IKEA för att tjacka kuddar och diverse köksredskap som jag inte hade för att lyckas genomföra detta stordåd är nästan för bra för att vara sant. Att hon sedan visar sig ha fantastiska kunskaper inom matlagning gör helheten för denna fredagskväll total. Efterrätten finns det bildbevis på nedan.

 

Vaknade med ett leende på läpparna i morse. Detta måste firas. Förslag för genomförande? Det är rea på stan. Varför inte investera i en ny garderob. Sagt och gjort. Vi dansade runt bland utbudet på Sundsvalls enda gata. Hittade ett gäng plagg både till henne och mig. Sitter just nu i soffan och funderar på om allt var nödvändigt. Förmodligen inte. Vilket fall så är slanten från pokervinsten för länge sedan försvunnen. Men det var både hon och jag värd.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

DEt var inte dåligt, och det ser otroligt gott ut. Vad är det för någon efterrätt? Ha en trevlig kväll.

2008-07-26 @ 19:06:45
URL: http://carrobarrometer.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

Tveka inte! Gift dig!

2008-07-27 @ 07:41:06
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gurk

Jag ser inga cigg på bordet..... Jag såg heller inga pokervinster spenderas på Oscar igår. Nu fick jag förklaringen till varför. Dom har slösats bord på klädattiraljer ja!

2008-07-27 @ 13:34:05
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Carro: Vad den innehåller är jag inte rätt man att svara på. Men turkisk yougurt, vaniljstänger, banan och något mer tror jag.



Torgnysdotter: haha... Tanken slog mig. Hur verkar ett strandbröllop på varm ort?



Gurk: Jag anlände till Oscar strax efter 2. Det blev inga helrör. Trots det kräktes jag sprit igår när jag kom hem. Status just nu: Miserabel och svag.

2008-07-27 @ 21:46:20
Postat av: Alex

Hahah du, vilket frispel du fick i lördags! haha kan ha varit det roligaste på jävligt länge.

2008-07-28 @ 16:16:00
URL: http://tjugosomething.blogspot.com
Postat av: Benny

haha.. men att inte agera galet på sådan sjukt bra info är nästan omöjligt. "Det finns träd i skogen."

2008-07-29 @ 08:18:55
Postat av: Alex

Hahah jag önskar att jag hade den på film. Den kändes så sjukt ärlig och spontan.

2008-07-29 @ 12:41:30
Postat av: håkan

Men nu måste du dela med dig. Har tjejerna på Espan sådan hög klass numera?

2008-08-01 @ 14:43:36
Postat av: Pablo

Medan du fotar passar bordsdamen på att sms:a lite... Ett spel för gallerian?

2008-08-05 @ 10:29:12
Postat av: Benny

håkan: Sedan Espan slog igen har det varit alldeles galet på stan. Du måste komma hit och ta för dig.



Pablo: Hon tog väl tillfället i akt och smsade någon lirare som hon ska falla tillbaka på när hon tröttnat på mig.

2008-08-05 @ 18:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0