Ett omoget barn

Jag har ett bra jobb

Flytt från privat till företag känns helt rätt

Trivs som fisken i vattnet


Det till trots gör att jag vill säga upp mig omgående när sms likt nedan dyker upp:


"Heya, you fancy working in alps? Need someone to work for us, maybe in Meribel..."


Nu kommer jag inte att säga upp mig. Det leder till tankar såsom 'du har ett värdelöst liv, jämbördigt med löpande bandet i Henry Fords fabrik'.


Det kan verka omoget att tänka så.

Det är det säkert också, enligt oskrivna svenska lagar.

Det skiter jag i.

Jag tänker så i alla fall.

Ska sanningen fram så går till och med mina funderingar om framtiden nästan jämt hand i hand med att byta plats, stad & land.


När detta sker är i skrivande stund inte fastställt.

Men känner jag mig själv rätt så blir det så.


Till dess får jag nöja mig med Uppsala ikväll.

Eldkvarn spelar på Katalin och Benny finns på plats.

Eldkvarns senaste album heter Svartblogg.

Tänka sig vilket sammanträffande.


På lördag återkommer jag till metropolen Sundsvall

Då spelar Kent i EON Arena och Benny finns på plats.


På söndag, som tidigare nämnt, är det 30 års fest på Oscar och Benny finns på plats.

Bizzy Benny Berrha!

image56
Meribel


Kommentarer
Postat av: JJ

nu har du brjat rimma också. Vad kommer härnäst? haiku?

förstår att du är sugen, skulle du säga upp dig och dra igen är du min eviga hjälte. Se då fan till att fixa ett diska/kuksugar-jobb åt mig med...annars jävlar.

2008-03-07 @ 09:52:47
Postat av: JJ

Jag välkomnar era fula trynen vid 19:30. Då bjuds det på hembrännt och blåbärssoppa. Strejt from Löta. inga krusiduller. Jag tar ett extra piller så jag blir så där mysig och välkomnande. See you in hell! Eller ikväll...

2008-03-07 @ 09:59:54
Postat av: W.

Kent! hahahahaha!

2008-03-07 @ 11:35:13
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: JJ

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1997737.ab

2008-03-07 @ 13:15:43
Postat av: Miss A

Sörjer lite över att befinna mig i Åre på söndag - det är längesen nyår nu *plutar med underläppen*

Postat av: Tågmamman

Nu börjar jag göra iordning mig för aftonen - du oxå?

2008-03-09 @ 10:02:38
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Gremlo

Å, du uppdaterar lika ofta som mig ser jag.

2008-03-09 @ 11:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0