Hönan Agda

USA OCH dess valsystem är i mångt och mycket bedrövligt

Obegripligheten är total

Att försöka sig på en analys är därför dömt att misslyckas

Men skam för den som inte försöker


Jag önskar (av rent egoistiska skäl som ej anges här) sannerligen att en demokrat står som segrare i november. Vem av de två som just nu duellerar spelar ingen som helst roll (för mig). Om man ska tro det amerikanska folket så vill de se Barack Obama.


Nu är det däremot inte så enkelt som att flest röster vinner. Demokraternas högsta höns (kallas av lärda för super delegater) skall först säga sitt.


Högsta hönsen är i majoritet, varken kvinna eller svart.

För dessa (alltså inte för vanliga människor) blir det som att välja mellan pest och kolera.

En kvinna som president?

Har gud blivit galen!

En svart som president?

Vadå jag förstår inte frågan.


Jag tror därför att högsta hönsen kommer att gå mot folkets vilja och lyfta fram Fru Clinton till demokraternas representant. Folket i sin tur blir förbannade på hönsens ovilja att lyssna på dem.


Förbannade människor drivs av andra saker än sin intelligens.

I ren protest faller då istället rösten på republikanen, pensionären och stridskuken McCain

Jag hoppas verkligen att jag har fel


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Klockren analys. Tyvärr.

2008-03-12 @ 21:49:08
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: rasande rose

Sant! Hela valet är uppgjort.

2008-03-13 @ 13:09:38
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Göte

USA... det svåra landet...
Det är så bra här...

2008-03-13 @ 13:42:43
Postat av: Göte

Klockren Rubrik föresten !

2008-03-13 @ 13:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0