En gammal Dodge

Den telefon jag använt den senaste tiden fungerar sådär. Jag hör inte rösten på de som ringer mig, på vanligt sätt. Istället så måste jag aktivera högtalarfunktionen för att få det att "fungera". 

När nu dessutom laddaren har lagt av känns den iPhone, jag aldrig fick i min ägo igår, än mer saknad. Nödlösningen fick bli en gammal SonyEricsson. Använde den under en två års period fram till sep - 07. 

Började med att radera gamla sms i inkorg och i skickat mappen. Därefter halkade jag in på sparade objekt. Där hittade jag en massa smått och gott. 

Två från hon som kallades Receptionisten på denna blogg för lite längre än en evighet sen. Det första från sensommaren 06, "På ngt vis har jag fattat att du inte velat höra av dig. Därför har jag inte heller gjort det. Men jag trivs i ditt sällskap. Tyckte du borde veta det."  

Det andra var levererat någon gång under min resa när hon tydligen trodde att min mobil var avslagen, "Jag är ledsen. Trodde inte signalerna skulle gå fram. Ville höra din röst bara, så jag räknade med att trilla ner i mobilsvar. Hoppas du lever som en kung. Jag saknar dig. Kramar."  

Konstig känsla att läsa om något som hände i ens liv för en evighet sen. För det känns verkligen som det var just en evighet sen. Innan nostalgin blev för kännbar och för obekväm slängde jag mig genast vidare bland mina favorites. Näst på tur var JJ, "Alla världens storheter väger inte upp en vän. /Voltaire"  

Därefter avslutade jag rundvandringen bland gammalt bråte med en klassiker som Sheriffen levererade en måndagsmorgon, "Vilket jävla liv man lever... Kom just ut ur toan, där jag legat och spytt i 20 minuter. Ångesten har aldrig någonsin varit större. Vad håller jag på med? Nu ska jag bli pingstvän. Och jag kan bara hoppas att Gud förlåter mig för mina synder. Jag är ju trots allt en ganska hygglig kille innerst inne. Men jag är i ett desperat behov av vägledning. Hur kunde det gå så snett? Jag var ju snäll som barn..."  

(T minus three days and counting)

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Va gullit! Jag blir smetigt sentimental trots att jag inte var med, vet vem någon är eller vad som hände sen *blinkar bort en tår och låssas att jag ser ut som ulla skog*

Om du är min nya chef så känns det viktigt att jag informeras om vad nedräkningen avser. Vi vill ha korta kanaler i vår organisation. Sirru.

2008-05-05 @ 22:57:23
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: P

Jag är förvirrad. Vad hände med T-4? Fast du kanske räknade bort sömnen..? Äsch.. detta förbryllar mig bara. Jag är fr o m nu inte alls nyfiken längre! (?)

2008-05-06 @ 00:51:23
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Flumberg

Sheriffen var ungefär som den elaka ungen i simpsons som barn... det har jag fått lärt mig efter flertalet stenhårt kastade tennisbollar i fejjan under Sheriffen och hans yngre brors våldsamma lekar :) Men hade jag inte blivit härdad av dessa pojkar hade jag väl varit ännu mesigare.
Tack Sheriffen och tack ... eh ? vad kallas han här? Deputy?

2008-05-06 @ 08:30:19
Postat av: Benny

torgnysdotter: Jag vill inte vara chef. Får hitta på något annat. Du chefsredaktör. Jag liraren som sköter kontakt med styrelse och intressenter. Lite typ som du = Erika Berger på SMP och jag Magnus Borgsjö. (Jag har inte läst klart sista delen och om mina föraningar är sann och han är den som är hennes stalker vill jag givetvis att du genast bortser från detta.)

P: Den försvann. Vissa beräkningsfel var gjord när budget skapades. Detta korrigerades på smidigaste sätt. Att felet skulle upptäckas av media var både olyckligt och oväntat. Bra jobb av dig där P.

2008-05-06 @ 08:32:15
Postat av: Benny

Sheriffen och Minisheriffen är deras namn här i bloggvärlden. Jag kom själv ihåg Sheriiffen från hans barndom, han var allt annat än snäll. Den rackarn stal till och med mitt allra första kassetband. (Europe) För att sedan skylla allt på sin granne.

2008-05-06 @ 08:35:24
Postat av: Gremlins

Jag vet vem receptionisten är nu. Jag har pluggat med henne. Tänka sig. Men jag är chockad av ditt val av tjej. Inte utseendemässigt, hon är väldigt vacker. Men som dam? Ja man lär så länge man lever.

2008-05-06 @ 08:35:28
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Benny

Man kan väl påstå, utan att sticka ut hakan allt för långt, att ni två är rätt olika varandra. Kan inte idag exakt peka på vad det var jag föll för. Kan det ha varit ännu en uppmålad bild av något som var allt annat än möjligt?!

2008-05-06 @ 08:39:11
Postat av: torgnysdotter

jag tycker att du smiter från ditt ansvar. Tänk om jag blir galen gör hela tidningen rosa! va? va?

2008-05-06 @ 08:43:22
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Cyklisten

Jag har löst det hela med T-minus biten. Det är bara det att i semester ruset så har Benny räknat fel på två dag. Giro Di Italia börjar först på Lördag. Det kommer att bli 3 härliga veckor.

Ciao a tutti

2008-05-06 @ 08:55:18
Postat av: Benny

En rosa värld - av och med Anna-Sara Torgnysdotter.

2008-05-06 @ 08:56:14
Postat av: Benny

Cyklisten: Din bedrift i form av brainstorming är beundransvärd. Måste dock tyvärr meddela dig att min nedräkning inte behandlar hjul, pasta och trikåer.

2008-05-06 @ 08:58:57
Postat av: Miss A

Tror det blir fest, med Mr J från Ramund. Rätt?

Postat av: Benny

Det verkar tydligen inte bättre. Vi pratade om detta förra veckan. Sen har vi ringt om varandra. Senast alldeles nyss då han vankade på Östersunds gator med frugan för inväntning av barnafödande. (inte läge för ett small chatt)Jag har dock ingen som helst aning om upplägg eller något annat. Men sådana detaljer går lätt att korrigera.

2008-05-06 @ 13:51:27
Postat av: Gurra

Nu måste jag sätta ner foten. Jag stal inte ditt jävla Europe-band. Vi har haft den här diskussionen förut och jag har för mig att jag vann den efter att ha lagt fram övertygande bevis som styrkte min oskuld.
Men om du vill fortsätta att köra med falska anklagelser så är jag med. Här kommer en första:
"När Macke var ett litet barn käkade han crack till frukost och mordhotade sin adopterade granne till livet. Dessutom spelade han pingis på en seriös nivå med Delta BTK tre gånger i veckan."

2008-05-06 @ 13:55:56
Postat av: Benny

Bevisbördan emot dig var kolossal. Fanns till och med dressingfingeravtryck på ena sidan av bandet. Dessa tillhörde med säkerhet inte din granne som var en mer seriös skidåkare än Gunde Svan.

2008-05-06 @ 14:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0