Firma(fuck)fester

Anledningen till att jag befann mig i Göteborg den gångna helgen stavas bus och roligheter. Notan för hela härligheten signerades dessutom av min arbetsgivare. Det gjorde inte saken sämre.


Tillställningar som dessa är kolossalt intressanta ur forskningssyfte. Problemställningar man kan fundera på under resans gång är exempelvis, "Hur många procent av Sveriges individer är trogna?" samt "Existerar samvetet egentligen?"


Mina resultat tenderar att generalisera över människans beteende i stort. Detta kan anses bristfälligt när resultatet inte ens går att säkerställa, statistiskt, i den koncern jag arbetar.


Helgens empiriska test påvisar att otrohet utförs både med glans och med självsäkerhet. Eftersom påföljande dag inte innebär ångest och dåligt samvete, utan istället skratt och glada kommentarer om det inträffade, borde detta betyda att samvetet hos dessa individer lyser med sin frånvaro.


Vet egentligen inte vad jag ska tycka om detta. Har själv varit otrogen, en gång. De resulterade i enorm ångest, ett kravlande efter flaskan och slutligen ett löfte till mig själv att aldrig mer utföra en sådan handling. Jag skriver de flesta löften i sand, med detta har jag hållit benhårt på, hittills.


Problemet med de två- och i vissa fall trebenta varelserna som jag spenderat helgen med är att deras beteende är återkommande. Det är nämligen inte första gången vår koncern möts på fashionabelt hotell för intag av sprit och i vissa fall säd.


Slutligen kan väl tilläggas att det inte är någon skillnad på pojke eller flicka. Alla vill synda och sedan dansa naken i lågornas sken.


Vilka slutsatser kan man då dra från denna studie.


1. Det är inte helt fel att vara singel.


2. Ska jag, mot förmodan, någon gång stadga mig, så ska det vara med någon som gjort allt. Tusen gånger. Och såldes har tröttnat på kickar från spontansex.


3. Hittar jag ingen sådan, bör det redan första natten bestämmas att det förhållande som eventuellt ska inledas kommer att vara öppet för andra att besöka. På gott.... Och på ont.


Kommentarer
Postat av: Flumberg

Usch va tragiskt det är med sanningen...

Speciellt den där...

2008-05-28 @ 08:20:59
Postat av: Tågmamman

Jag som precis bytt till din arbetsplats för ekonomiska tjänster. Känner mig som ett steg från bordellmamma nu. Smutsigt...

2008-05-28 @ 08:26:19
Postat av: j

jag har en hel del åsikter och teorier angående detta "fenomen". fråga som dyker upp direkt.

av dessa otrogna människor, hur många har varit i sina förhållanden en längre tid? säg, sedan 18-20 nånting åldern? eller, har de stadgat sig med någon som är "bra på papperet" istället för att de härdat ut och väntar på kärleken, och istället blivit en "sån som fortfarande går på krogen fast de är över 25"? nej, det är bättre att hitta nån man trivs med, skaffa hus, villa, volvo och andra par i liknande situation man kan supa med på helgerna hemma i stället. sen när det vankas firmafest så ska det handlas nya kläder, sminkas upp till tänderna och knullas istället. så, vid 35-40 årsåldern när man tryckt ut eller spermat ut ett gäng ungar, börjar komma i balans med huslån. då jävlar ska det skiljas och DÅ får man istället ut på krogen och leta sig nåt nytt med något desperata ögon.

kalla mig gärna bitter, men då jag är en sån som fortfarande hänger på krogen, har jag sett och själv upplevt ett och annat.

jag är hellre singel tills jag dör än går igenom nåt liknande. för om jag anses patetisk i deras ögon, då kan jag bara meddela att patetisk är inte ens början av hur jag ser dom.

fy fan.

(jag är ganska optimistisk egentligen:))

2008-05-28 @ 08:53:59
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Gremla

Fy fan. Fy fan. Liggning är så jävla överskattat. Jag gillar att prata, och se film.



Såg du filmen ??

2008-05-28 @ 11:16:48
URL: http://gremlins.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

Jag kan bara hålla med j. Och måste även tillägga att det är något lurt med tvåsamheten rent generellt. Det vete fan om den inte måste omvärderas. Äktenskapet är ju så att säga "man-made" och har nog rätt lite att göra med hur människor skulle bete sig "i vilt tillstånd". Idén om att hitta någon att dela livet med vid 20 instiftades ju i en tid då det var av vikt för arbetsfördelningen och grundtanken var att en i relationen (kvinnan) skulle lyda. Det gör ju sammanhållningen något enklare. Dessutom levde vi kortare tid och rörde ytterst lite på oss.

Vid 38 (det vill säga alldeles nyss) upplevde jag för första gången att tvåsamheten är någorlunda fungerande. Fast jag tror ändå inte riktigt på det som ett fundament. Återkommer nog till ämnet i egen regi!



Skönt att du blivit mer frekvent igen! På bloggen. That is.

2008-05-28 @ 12:35:01
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Flumberg

Bra på papperet HAHAHAHAH !!!!

Så jävla bra uttryckt !

Statistiken måste vara brutalt hög på den fronten...

2008-05-28 @ 16:30:06
Postat av: Benny

Flumberg: Bäst vi tittar åt ett annat håll. Att det av en slump både stod roligheter och snabbrus åt just det hållet är inget vi kan beskyllas för.



Tågmamman: Jag ber innerligt om ursäkt för detta. Lova att du inte nämner varken denna blogg eller mitt spridande av skam på kommande bankbesök.



J: Av de människor som är otrogna finns egentligen ingen standard. Det är de mest skrämmande. Men precis som du påpekar så tenderar de att vara de människor som ser ner på dig och mig, för våra val i livet, medan de hyllar sin egen tragedi. Jag har tänkt beröra just det ämnet ett flertal gånger. Men valt att avböja. Möjligtvis ändrar jag min ståndpunkt inom kort. Kan trots allt vara rätt intressant att få det ’på papper’



Slutligen: Du är allt annat än bitter.



Gremla: Enligt dig och de som legat med dig älskar du att knulla över allt annat. Det till trots vet jag att du inte alls förespråkar otrohet. Kanske en av anledningarna till att du hellre stämplar dina kära som ”ragg” istället för ”pojkvänner”. Men, på riktigt, kredd till dina beslut. Du sårar ju trots allt inget du inte har, på papper. (förlåt för mitt maniska användande av ordet papper, men j:s ’bra på papperet’ har fastnat på hjärnbalken pga brillians) Har tyvärr inte sett filmen än. Jobbar typ tills sena kvällen. Har jag en timme över, dricker jag öl. Usch och fy. Måste skärpa mig.



Torgnysdotter: Även jag är högst osäker på tvåsamhet. Men romantikern inom mig skriker att det är möjligt. Naiv som jag är följer jag dess åsikt. Hoppas verkligen att det är rätt val. Enda problemet för att det ska lyckas är ju egentligen såna som du och jag… helt vanliga människor. Vi får kort och gott skärpa oss eller lägga ner hela jävla skiten.



Flumberg: Igen!! Kul att du väller ur dig kommentarer. Det uppskattas. På tal om j:s kommentar…. Klockren. Sann. Ja, helt enkelt underbar.

2008-05-29 @ 22:11:37
Postat av: Gremla

Dom ljuger. Det är ingen som har knullat här alls. Se filmen, du kommer att må bra liksom. Och nej, otrohet är en dödssynd egentligen och av en anledning antar jag.

2008-05-30 @ 07:43:57
Postat av: torgnysdotter

asså benny, jag är ledsen men alla kanske inte skulle hålla med om att just du och jag är goda representanter för vanligt folk skrattar

2008-05-30 @ 08:23:59
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

hahaha... jag måste ha varit väldigt trött när jag placerade oss i facket vanliga människor!

2008-05-30 @ 11:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0