Flygvärdinnan

Normalt sett brukar jag inte behandla det ämne jag ska göra denna gång. Men ibland kan det vara bra att gå ifrån regler och riktlinjer.


Samtliga i JJs studentkorridor satt samlade i allrummet när hon passerade våra blickar för första gången. Det gick ett sus mellan oss grabbar. Vem var det där?


Det visade sig att hon var JJs flickas kompis från Falun, som ska flytta till Dubai om en vecka för att bli flygvärdinna åt Emirates. Tills dess tänkte hon tydligen mest gå runt och vara gruvsamt läcker.


Jag förstod genast att vägen för att nå fram till henne var svår, otäckt svår. En svår väg besegras lättast med hälp av att vara just svår.


Festligheterna i parken tog vid. Hon kom fram och pratade med mig ett par gånger. Jag var trevlig. Varken mer eller mindre. Jag och JJ lovade att vi skulle ta med oss henne på Champangegaloppen. Strax därefter gjorde vi en great escape och mötte upp med fyra något äldre kvinnor. (Miss A, My, Torgnysdotter samt hennes galanta dam till mor)

Det är något som är speciellt med äldre damer. De lyser livserfarenhet och kunskap på ett vis som är hemlighetsstämplat i vår något yngre generation. Trots påtryckningar från JJs flicka om att vi skulle komma på fest för att bland annat inleda ett försök på Flygvärdinnan, hängde vi kvar med det äldre klientelet i stället. Efter föda och rus på Katalin vinkade vi tillslut av dem.


Intog grillfesten när den redan kulminerat. Flygvärdinnan satt omringad av inte mindre än 5 pojkar. Var och en gjorde framstötningar och försök. Efter ett tag kom hon fram till mig och ifrågasatte varför vi totalt hade dissat henne på Champangegaloppen. Jag svarade som det var, vi satt tight. Hon sa att hon var lite bitter. Jag förklarade att valborg inte var en dag för bitterhet. Då dök nästa friare upp. Han erbjöd promenad runt kvarteret. Hon följde med. Hon återkommer efter tio minuter. Då är det nästa lirares tur att inleda en offensiv. Han frågar efter hennes nummer.


Själv sitter jag lungt och fint i en fotölj och bevittnar denna jakt. Inser givetvis att jag är mer än körd i denna konkurrens. Då kommer hon fram till mig ytterliggare en gång. Sätter sig på armstödet och smekar mig på armen. Jag fattar seriöst ingenting. Sen tar om mig runt arm och leder mig ut. Victory tänker jag!


Då kommer ytterliggare en beundrare springandes (?!) efter. Stannar henne på vägen och frågar vart hon ska. JJ och hans flicka ankommer strax efter. Samtliga fem går sedan vidare mot lokal.


Den siste beundraren är på henne som en igel. Jag håller distans för att se vad som sker. Plötsligt försvinner hon iväg med honom. Bra där Benny. Hade läge att lägra din vackraste och sen faller allt när det är klart.


Mitt i denna depression återkommer dem. Jag lätt förvirrad men förhoppningen om att hon kanske blir min ändå återkom. Efter mycket om och men slutar jag vara den tillbakadragne och försiktige. Stegar fram till henne - Jag tänker inte jaga dig likt en hyena i detta triangeldrama. Jag vill ha dig. Vad säger du?


Då kysser hon mig. Någon timme senare ligger hon naken framför mig på sängen. Om hon var gruvsamt läcker med kläderna på finns inga ord för hennes briljans utan dem.


(T minus eight days and counting)


Kommentarer
Postat av: Gremlins

Men dra balla i gruset. Eller i flygvärdinnor. Jag bugar, o du oemotståndlige.

2008-05-01 @ 15:34:20
Postat av: P

Kan endast hålla med föregående talare. Satan vad bra du är på att spela svår! jag är sjukt impad:)
Något raggningstips för en mindre successfull yngre och inte särskilt snygg kvinna? mitt raggande har gått utför på senare tid. Inte ens grabbarna på Oscar viftade med intresseflagg haha..

2008-05-01 @ 15:39:11
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Miss Kolibri

Så briljant så de "rosa" kom till användning?? ;)

2008-05-01 @ 15:45:30
Postat av: torgnysdotter

Lysande insats, bling! *klapp-klapp*

2008-05-01 @ 17:05:18
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: j

and she will always be remembered as "flygvärdinnan".
grattis! det är inte så att man inte blir lite nyfis på henne då varenda man i hennes närhet föll så pladask. några headshots kanske?

2008-05-01 @ 21:26:37
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Benny

Gremlins: Från av vara bedrövligt, risigt och halvknäckt strålade genast mitt självförtroende upp på mer humana nivåer.

P: Jag raggar aldrig. Det var melodin igår också. Det funkar typ aldrig. Men likt trissvinster (över 25) finns det hopp även för den taktiken.

Miss Kolibri: HAHA! De var avsedd för ett annat ändamål så de fick snällt stanna kvar i väskan.

Torgnysdotter: Har gått runt hela dagen med ett otäckt flin på läpparna. Jag är stolt på riktigt.

j: Det finns ett par headshots. Kanske leveras senare. Och ja, hon kommer föralltid att benämnas Flygvärdinnan.

2008-05-01 @ 21:41:49
Postat av: P

Mm. jag har samma taktik, eller brist på. Väntar dock fortfarande på min trissvinst hehe.

2008-05-01 @ 22:15:43
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: s

Hahaha

2008-05-02 @ 07:34:03
Postat av: Flumberg

kommer ihåg min snyggaste... hon i AUS... Hon rann som ut i sanden.
Benny - Flumberg 1-0

2008-05-02 @ 08:36:31
Postat av: Benny

p: Plötsligt händer det!

s: Visst är det roligt? Dock väldigt oklart om du och jag tycker det är roligt på samma sätt! :)

Flumberg: Att du lyckades med den bedriften två dagar i rad jämställer dig med ett misslyckande. Synd att du inte är här med oss nu förresten. Jag älskar livet på turné.

2008-05-02 @ 10:38:42
Postat av: Flumberg

Hej Macke !
Trygab ringde och jag har inte snackat med han på ett bra tag så jag var tvungen att ta det.

Jag är som klippt och skuren för livet på turné det vet du. Men min plånbok är stöpt i en helt annan form.

2008-05-02 @ 11:10:54
Postat av: Flumberg

Benny...

2008-05-02 @ 11:11:38
Postat av: Flumberg

Kommentar #13

2008-05-02 @ 14:41:09
Postat av: Anna

Fan, jag kan seriöst sakna singellivet ibland när man blir påmind hur roligt det är att "spela spelet".
Din player;)

2008-05-03 @ 17:23:22
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Singelliv kan förespråkas just dessa gånger. I övrigt ska du vara väldigt nöjd med tvåsamhet. Jag trodde förövirgt att du hette rose inte anna! :)

2008-05-03 @ 19:44:10
Postat av: Rasande Rose

Haha.. Så går det när man sitter 26 mil från sin egen dator där man inte behöver fylla i namnfälten.
Men nu är ordningen återställd.;) Bytt är bytt kommer inte tillbaka.:)

2008-05-04 @ 04:28:17
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Znajken

Satan! 18-17

2008-05-05 @ 23:14:23
Postat av: Benny

rasande rose: jag tycker detta namn klär dig mycket bättre!

Znajken: Jag är en sann killer i sudden!

2008-05-06 @ 08:42:12
Postat av: Mister

jag säger som jj brukar säga - 'men gu' va härligt'...

2008-05-06 @ 13:42:24
URL: http://jagskriverbarafull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0