That's what friends are for

Ryggraden sa att det skulle se tragiskt ut. Men inte ens min ryggrad hade en sådan deprimerande prognos som resultatet visade sig vara.


Att vara på turné kostar. Att vara på turné i Svedala är svindyrt. Har vägrat alla former av kontoutdrag de senaste åtta dagarna. Anledning: Ville inte störa den glada stämningen som fanns inom mig. Fanns är som ni vet dåtid. Det betyder att en snabbtitt, på vad min Internetbank kallar Personallönekonto, är gjord.


Ryggraden viskade om ett saldo runt 3500. Den tanken gav en bitter smak och en nypa ångest. Resultatet uppvisade, inte alls blygsamma, 1076. Boom tjackalack. Jag kan redan nu lova att det inte blir en flaska Dompa nästa helg.


I dessa rätt sorgliga situationer är mina (ännu sorgligare) kompisar den bästa medicin jag kan få. Eller vad sägs om följande. Läste JJs deklaration. Inkomst under 2007 var otroliga 846 kronor (ersättning från STIM). Hans restskatt, i form av reavinst på fonder, försynta 31 000.


Kommentarer
Postat av: P

Jag höll på att skriva att du inte får sitta på besparingarna nu. Pengar får man ju sen när man skaffar jobb. Sen insåg jag att du har jobb. Borde du inte vara rik vid det här laget?;)

Min framtidsdröm om ett rikt (ja pengamässigt även om jag vill ha den själsliga biten också) liv har plötsligt naggats i kanterna. Hur går det med det där företaget som jag skulle kunna få jobba på sen?

2008-05-04 @ 22:49:44
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Benny

Jag tror inte man kan bli rik av att jobba. Däremot går det alldeles utmärkt att lyckas med den bedriften om andra jobbar åt en. Därför behövs det ett gäng affärsideer för att driva mitt framtida liv. det innehåller nämligen både stuga i fjällen och våning i stora staden. Lägg därtill diverse små utflycker minst var tredje månad till blygsamma vintillhåll runt om i världen så förstår du mitt problem.

Slår mina planer igenom ska jag göra dig till delägare, ansälld känns nämligen som långt under din värdighet.

2008-05-05 @ 22:26:22
Postat av: P

En får tacka och buga..
Jag funderar själv på att köpa en vingård i Toscanatrakten när jag fått lite mer skinn på näsan (och saldo på kontot). Du är hemskt välkommen att hälsa på under vendemmian. Vi kan trampa druvor och lata oss på mitt soldäck med ett glas av min finaste skörd och njuta av utsikten över cypresserna och le colline toscane.. Mi manca:(

2008-05-05 @ 23:43:17
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Benny

Jag tycker genast du ska skaffa dig både skinn och saldo. Att uppleva det du beskrev måste göras, typ nu.

2008-05-06 @ 08:40:46
Postat av: P

Jag jobbar på det.
Ska kanske ner till siena i oktober till en väns examen. Jag brukade hänga med vingårdsägare en gång i tiden...
stöter jag på dem igen vet jag vad som gäller! Annars får vi nog vänta på saldobiten ytterligare ett par år:/

2008-05-06 @ 10:26:28
URL: http://blogg.passagen.se/focape

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0