Mail – skräp med ett och annat guldkorn.

När jag väl producerat något på denna site den senaste tiden har det ofta kommit två inlägg i rad. Så även denna gång!


Jag använder tre e-postadresser till olika ändamål. Den ena är arbetsrelaterad, den andra privat och den tredje är "stationerad" i min iPhone. 98 % av de mail som anländer innehåller skräp. Skräp kan vara allt från aktieanalyser till min privata, vetgirigutmaningar till min iPhone samt allt som har med arbetet att göra till min jobbmail.


Ibland dyker det dock upp guldkorn. Dessa guldkorn målar över all smuts och ger mail en funktion som förgyller.


Ett litet exempel på detta är två brev som nyss anlänt till min privata låda. Det ena innehöll skruvade och annorlunda berättelser om Bangkok. Allt signerat av - T. Kommer nog, för kul skull, att publicera en del av dessa här.


Det andra mailet berättade att det vankas kalas. Kalas i storstan. Avsändaren som även är födelsedagsbarnet är blåögd och kort. Vi har således någonting gemensamt. Undra om hennes maillåda innehåller lika mycket skräp som min?


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Jag är helt sinnessjuk och paranoid när det gäller mejl. Jag har fyra adresser. En för jobbet där inget som inte har med jobb att göra får passera. En privat. En skräpadress (skräp definieras enl föregående talare ovan) och en "i reserv". Jag vet inte vad det betyder riktigt, men så är det.



Jag känner att jag måste förära dig en fasansfull historia om mail-lådor. Den kommer på mejl. Alldeles strax.

2008-11-19 @ 15:28:59
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

torgnysdotter: Har läst ditt mail. Asgarvade. Du måste fortsätta skriva till mig. Gärna varje dag. Om det inte finns tid, på grund av ditt vuxna jobb, så kärver jag dock minst ett i veckan!

2008-11-24 @ 21:14:49
Postat av: torgnysdotter

jag lovar. Och om jag någon gång får ett vuxen-jobb ska jag skriva tre gånger i veckan.

2008-11-25 @ 09:00:23
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0