Tack SVT. Tack.

Jag ser, som tidigare påpekat, sällan på TV. Anledningen till det, är inte bara ett mediokert utbud, utan även ovilja till att styra min lediga tid efter något annat än mig själv.


Olyckligt exempel på ett liv med TV:n som beslutsfattare: Måndag 20:30 det ena. Onsdag 21:00 det andra.


Flexibiliteten i livet minskar drastiskt. Så även tillfredsställelsen. För är det inte så, de planerade blir sällan (inte alltid) det mest lyckade? Vare sig det gäller utgångar, resor, liggning eller löneförhöjning.


Något som däremot har blivit oerhört flexibelt efter Internets ankomst är film. Film är dessutom en utmärkt produkt. Inga tider som behöver passas (om man inte väljer bio). Inget schema som måste följas. Istället så bjuder filmen på möjligheter, såsom spontanitet och valfrihet.


Film är därför en av mina passioner. Att det därför har varit lite tunnsått på filmer den senaste tiden är olyckligt. Har dock lyckats pressa in ett par den senaste veckan.


Nya Bond - Action. Action. Action. Ingen charm. Ingen klass. Ingen Bondkänsla. Hela spektaklet är i mångt och mycket en skandal ur en Bondsynvinkel (dödlig). Om man bortser från detta är den däremot sebar. Betyg: Godkänd - 2 badbollar.


The Visitor - Lite Sideways känsla i New York enligt JJ. Däremot inte lika mästerlig som nyss nämnda vinrus. Dock oerhört sevärd på grund av helheten och den mysiga och fina touchen. Betyg: Riktigt bra - 3½ badboll.


The Mist - Ännu en skapelse som härstammar från Stephen King. Jag har aldrig och då menar jag aldrig hoppat framåt i en film, för att se slutet, för att jag inte orkar se mer. Men var tvungen att göra det i detta fall. Skandalöst dålig. Att ens något som heter filmbransch kan släppa igenom en sådan kollaps får mig att tvivla på människans rätt till att ta egna beslut. Betyg: Digerdöd - Trasig badbollsjävel med Shelllogga.


Men nu över till inläggets början, problematiken med ett schemalagt liv. SVT, som i evigheter har haft en makalöst bra hemsida, har lösningen.


SVT Play - se ditt favoritprogram direkt på nätet när du vill, kostnadsfritt! (TV4 tar 49 spänn i månaden för samma tjänst) Public service levererar till legendstatus!


Nästan så att jag funderar på att börja betala TV-avgiften, endast för att visa min uppskattning. Eller nåja, så långt som att trotsa min ovänskap mot idioti (avgiften är inget annat än idioti) sträcker sig inte min glädje. Men nästan!


Kommentarer
Postat av: K

2008-11-06 @ 17:38:42
URL: http://kirkel.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

tv-licens är världens bästa uppfinning.



Mitt tips till dig: Vicky, Christina, Barcelona. Gick rätt in på topp-tio. Magi.

2008-11-06 @ 18:30:50
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

K: Du lämnar en tom kommentar. Jag tolkar det som om att du vill signera min sight med din nya blogg. Jag kommer givetvis följa dig slaviskt!



torgnysdotter: Världens bästa uppfinning? Hur menar du då, att man kan se på SVT trots att man inte betalar? =)



Vilka är damerna du pratar om? Jag känner mig fredagsemförvirrad. Bäst jag går hem och sveper en öl innan jag försvinner i min egen förvirring.

2008-11-07 @ 13:52:06
Postat av: t

2008-11-07 @ 14:34:32
Postat av: torgnysdotter

benny! Jag är orolig nu. Jag ser det som min plikt att lotsa dig ur ditt kulturmörker. Se så, ta min hand!

Vicky, Christina, Barcelona är Woodys Allens nya film. Den är ett mästerverk, och om man skiter i mästerverk så kanske man bryr sig om att få se Scarlett Johansen och Penelope Cruz hångla.

Kan de va nåt?

2008-11-07 @ 14:37:16
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

ps! Jag tror att "t" är jag. I en kortare mer ordfattig upplaga. Jag tror att det finns en skara människor som skulle uppskatta "t" väldigt mycket. Väldigt, väldigt mycket.

2008-11-07 @ 14:38:58
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Hångla ?!

Dom två?!

Skojar du!!

Ajajaj.

Hur kan jag ha missat det?

Ska genast åtgärdas!

2008-11-10 @ 18:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0