A short visit on the dark side

HongKong

Traffade ett gang som vi hangde med. Firade kinesiskt nyar, pa svenskt satt. Att det inte finns all you can drink i vart ovala land ar inte konstigt. Inte konstigt alls faktiskt. Vart bords forsta bestallning var 24 tequila, 4 drinkar och en ol. Olen var faktiskt till mig, efter Macau har jag lamnat spriten for gott. (kanske)

 

Kvallen mynnade ut i ett fylleslag vid vart bord (Flumberg praktiserade som Linus pa linjen med spikrakt rygg, sovandes i en hotellkorridor) och en sexakt vid bordet bredvid. Sexaktens medspelare var tva kineser. 

 

Forst nagra kyssar, sedan grov hangel och avslutningsvis en gammal klassiker fran hogstadiet. Killen graver damen innanfor de ouppknappta jeansen. Hans hand jobbar frekvent. 

 

Det hela ar mycket markligt att beskada. Men det finns bildbevis som forthoppningsvis kommer att publiceras har inom kort. Kanske finns anledning att fundera over om all you can drink bar ar bra for kineser ocksa?

 

Bugsys Bangkok

Sa kom da fredagen vi vantat pa. Inflyttningsfesten som var en av anledningarna till denna resa. For nyinflyttat lya stod Bugsy. Bugsy ar en van som lamnat det vanliga livet for den morka sidan.

 

Tyvarr hade inte nagra av vara gamla vanner rad eller tid att komma. Istallet sa var det jag, Flumberg och hans anglar till kompisar som stod for sallskapet. I ovrigt sa fanns aven det mesta som kombineras med gangsterfest pa bordet. 

 

Hans lya lag pa 17 vaningen och var som vantat vraldyr. Kvallen avslutades pa Bedsupper i sann brattanda. Helror och stekardans. Jag var dock valdigt duktig och valde bort alla tillsatser utom ol och dans for min trasiga hjarnas skull.

 

Vaknade pa lordagen i ett alkoholtomt Bangkok. Dags for den lokala befolkningen att rosta fram borgmastare och da kan det inte serveras nagon alkohol pa 30 timmar, annars super givetvis thaibefolkningen istallet for att rosta. Jag har lyckas (?) traffa denna electionday tre av tre hostresor.

 

Fast jag ska inte skalla det minsta pa alkoholstoppet. Det var oerhort behovligt for min kropp. Jag ar namligen fortfarande nykter (dag 4 nu) och kommer sa att vara ett tag till. Var namligen nara ett nervsammanbrott i kombination med depression under sondag, mandag och tisdag. 

 

Riktigt jobbigt och jag kunde inte alls styra mina tankar i nagon form av positiv riktning. Hela varlden kandes meningslos och min existens i denna overklig och darmed onodig.

 

Mar battre nu. Tycker dock synd om Flumberg som fatt ha ett psyko vid sin sida. Och for att gora situationen annu varre sa ar psykot dessutom nykter och maste nog for sitt eget basta fortsatta vara det ett tag.

 

Bugsys Mansion

Men nu over till nagot roligare. Efter vi sett Bugsys lya i Bangkok tog han med oss till hans sommarhus, pa ynkliga 450 kvm med egen pool, egen jacuzzi, eget gym, egen stadsjeep, egen vespa, egen varstingbat.... egen egen egen...

 

Har varit dar sedan i sondags och samlat kraft.

Morgonpromenader, thaimat, mycket vatten och ett och annat traningspass.

Kanner att min kropp och mitt psyke aterigen reser i ratt riktning.

 

Inte alls framme vid mitt mal, men atminstande en bit pa vagen. Och det ar ett stort steg i forhallande till hur jag kande mig for 48 timmar sedan.


Kommentarer
Postat av: -T.

ma che cazzo! jag har inte fått ngt sms... ? använder ju ett singapore nummer nu iofs. jag läser ditt msg på fb nu o ska svara med bums. låter hursomhelst som att du har det gött o att mister i bkk har bjudit till så det e ju gött! :-) hörs snart. ses snart! hai...

2008-10-07 @ 19:35:27
Postat av: syster yster

Nu börjar de bli tomt här hemma utan er!!!!

2008-10-12 @ 17:31:59
Postat av: torgnysdotter

tomt på bloggen om inte annat...

När kommer du hem ijenklien?

2008-10-14 @ 12:56:39
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gurra

Bra bloggat måste jag säga... Tilt.

2008-10-14 @ 15:25:58
Postat av: Benny

-T: Vi ses pa torsdag. Jag smsar nagot innan vi anlander. Men enligt berakning blir det runt 22. Men som bade du och jag vet sa ar det ingen tid som ar att se som negativ ur ett Bangkok perspektiv.



systeryster: Sa farligt kan det val anda inte vara. For att citera dig "Vada ses for en matbit? Du ska ju bara vara borta i lite over tre veckor?! Dt arju ingenting!"



torgnysdotter: Pa sondagkvall. Ajajaj. Har dock tagit ledigt pa mandag. Tankte att jag skulle fa lite kvalitetstid med Hon! Som du ser pa mitt senaste inlagg sa var jag klar for sthlm ett tag. Nu verkar dock den dar finanskrisen alla pratar om tagit jobbet ifran mig!



Gurra: Jag har fullt upp med att lara alla engelsman uttrycket "With the lighting!"

2008-10-14 @ 17:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0