På västfronten intet nytt

Enligt min biljett till Arlanda åker jag från Sundsvall 00:20 imorgon natt. Enligt min framförhållning har jag varken packat eller knappt ens funderat på den kommande resan.


Enligt vår flygbiljett landar vi i Bangkok på söndagsmorgon. Enligt vårt önskemål tänkte vi flyga vidare direkt till Macau och bosätta oss på MGM ett par nätter.


Enligt det flygbolag vi tänker använda oss utav behöver vi passnummer för att boka resan mellan Bangkok och Macau. Enligt Sveriges polismyndighet har jag inget pass och således inget passnummer.


Att boka hotellet innan ankomst är inget som någonsin tilltalat. Känslan av att varken veta platstillgång eller pris vid ankomst är både rolig och lite äventyrlig. Det som däremot skulle vara trevligt att boka innan avresa är just själva flygresan till Macau.


Men å andra sidan. Det är fortfarande inte helt klart att jag ens kommer med flyget till Bangkok eftersom jag saknar grundstenen pass i ekvationen.


Däremot så borde mitt passlösa liv räcka för att ta mig till mellanlandningen i Helsingfors. Därefter kan det dock bli svårare. Men tre veckor i Helsinki med en kartong Mintu kan ju också ha sin charm!


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Med en låda Mintu kan kan de bli hur mkt äventyr som helst och förmodligen kanske allra mest med överaskningar :)

2008-09-25 @ 13:21:53
Postat av: K-doggen

Låter struligt tycker Kenny, men det är lugnt det ordnar sig alltid. Lite grillkorv, stresspackning och nån öl till levern på det där så går allt till sig. Det enda som är viktigt att få med är ju ändå slantar på ett kort och ...passet ja :) allt annat går att köpa.

2008-09-25 @ 13:23:31
Postat av: Alexii

Du har värsta rock'n roll-livet.. utan pass i världen. Jag älskar tanken. I höst ska jag prova åka till finland utan leg. Sen när poliisi kommer skriker jag bara könsord på grov timrådialekt.

2008-09-25 @ 17:54:39
Postat av: torgnysdotter

skönt hotell - jobbig hemsida!

Jag e avis. Ha det fint. Med mintu eller singha.

2008-09-25 @ 19:26:20
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

SysterYster: Det borde du om någon veta med tanke på alla satans bastupojkar du har i din trappuppgång!



K-doggen: Fan vad nice det var igår. Tråkigt att värmen är borta för någon fler grillning ute i vildmarken lär det inte bli. Vi ses på Svenssons. Salut!



Alexii: När ska vi åka på turné. Skrika Rövsvett samt halsa öl?!



torgnysdotter: Mintun är, som tur är, bortprioriterad för asiatiskt rus! Här ska njutas! Eventuellt anländer några flashiga bilder via MMS!

2008-09-26 @ 09:22:28
Postat av: torgnysdotter

ok då. Stånga mig!

2008-09-26 @ 15:50:28
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0