Autobahn

Min mor har varit en mycket lyckad säljare hela livet.

Hon gick i pension för drygt ett år sedan, 60 år gammal.


Frågan jag ställde mig var:

Hon är van att leva i ett ursinnigt tempo - hur ska hon klara av livet som pensionär?


Min slutsats blev att hon förmodligen kommer att bli oerhört maniskt.

Har nog aldrig haft så rätt.


Hon far och flyger som en senil kanadagås. Ena dagen bostaden i Timrå, nästa dag stugan i Höga Kusten, veckan efter husvagnen i Björnrike. Därefter besök hos bekanta i Stockholm för att i nästa andetag befinna sig i någon Europeisk stad.


Tror ni inte att hon dessutom bestämde sig för att backpacka ett par veckor i Thailand. Krisen måste vara enorm. Eftersom jag inte hade förväntat mig något annat så har jag dock valt att ligga lågt.


När hon däremot levererade följande mail i morse skrattar jag först rakt ut för att sedan bli orolig. Håller min mor på att tappa greppet fullständigt?


"Jag har inte hunnit fördjupa mig i det ännu

Var på tuff träning igår

Först gick Per o jag i mycket rask takt i 60 minuter


Sedan var vi på K-Rauta o handlade byggmateriel till badrummet

Fikade hos Annemarie o Gösta


Hem o åt middag


På träning halv åtta  

Step i 60 minuter


Sedan helt slut, satt o försökte lära mig Poker på nätet men jag

Har lite svårt att förstå vad som händer


Jag håller tummarna för dagens börs


I morgon åker vi till fjällen 


Så ses vi på fredag  

Kram"


Tantskrället försöker alltså att lära sig Poker?!

Finns bara en lösning på denna galenskap.

Morfin.


Kommentarer
Postat av: josefin

din mamma är en sann förebild för den starka och självständiga kvinnan! hon är inte galen, utan tar tillvara på vardagen och fångar livet i det bästa skedet. mer sånt åt folket och framförallt kvinnorna! din mor är numer min idol. har hon en fanclub jag kan gå med i? ställer mig dock tveksam till poker, har aldrig och kommer nog aldrig heller försöka låtsas vara intresserad av att spela om pengar. säg åt henne att börja spela wow eller nåt annat onlinespel istället. är tydligen beroendeframkallande, oavsett ålder.

2009-04-07 @ 12:41:47
URL: http://deweyovygotskij.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

Min mamma går i pension i juni. Ja, du har ju träffat henne...

Vi får ta ett möte om detta.

2009-04-08 @ 07:06:24
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

josefin: Eftersom hennes energi är manisk har hon givetvis skaffat sig en blogg det senaste månaderna. Den är dock alldeles för yvig för att föras vidare. =)



torgnysdotter: Annica och jag prelbokade en dejt fredagen den 17:e april. Tycker det låter som ett utmärkt tillfälle för en trekant!

2009-04-08 @ 14:09:06
Postat av: josefin

ja, jag säger då det! min mamma, som inte är i närheten av pensionsålder lärde sig att skriva punkt, utropstecken och frågetecken när hon skulle sms:a för, tja, tre månader sen.... det är alltid lika lustigt när jag hälsar på, hon och hennes man sitter och läser dn industri weekend (el va den heter), och frågar mig vad ipod, spotify, twitter och liknande är för något. jag svarar, de nickar tvekande för att i nästa sekund titta på varandra och se undrande ut. jag undrar fortfarande varifrån mina tekniska kunskaper kommer... min käre far är nämligen ungefär lika teknisk som min mor

jag tror jag måste berätta om din mamma för henne.

grattis på fölsedan!

2009-04-08 @ 22:20:15
URL: http://deweyovygotskij.blogspot.com
Postat av: Benny

DI Weekend - Dagens Industris veckobilaga.

Oftast trevlig läsning! =)



Min far har endast kommit till "Ok" när det gäller sms.

Hans svar skickas oavsett vad jag har skrivit.



Slutligen: Tack för gratulationerna!

2009-04-26 @ 13:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0