Flaskan är tillbaka där den hör hemma.

Det är festivalstämning i Bennys hjärna och kropp.
Livet har tagit en fantastisk vändning.

Min kropps egenproducerande Antabus har kapitulerat.
Fann dess Akilles häl.
Skam den som ger sig!

Allt började med en öl förra fredagen.
Zippade en tredjedel.

Fick olustiga känslor i kroppen efter 20 minuter.
Lite småyr och svagt illamående.
Gav bort resterande del av flaskan.

Därefter drack jag Gin & Tonic.
Med ett strålande resultat.

Min kropp är alltså, numer, allergisk mot öl. Det är därför den betett sig så underligt det senaste året. För trots ett väldigt lågt intag av alkohol så har jag känt mig väldigt berusad. Var inne på skrumplever ett tag. Fick dock det avfärdat av min läkare. De senaste veckorna har dock problemen eskalerat och gett mig skakiga ben och en orolig själ.

Men nu är allt det borta.
Följde nämligen upp fredagen med 10 groggar på lördag.
Det enda som bubblade i kroppen var ruset.
Det underbara ruset.

Stora stora grattis till mig!

Kommentarer
Postat av: P

Så no more ÖL?!!!

GT är förvisso inte alls fy skam.

2009-04-01 @ 22:10:23
URL: http://segpropp.blogspot.com
Postat av: håkan

Du har helt enkelt haft -The Znejksyndrome. På ren svenska, humletorsk.

2009-04-01 @ 23:06:57
URL: http://barens.blogg.se/
Postat av: Miss Kolibri

Det betyder att det kan bli fler bläddringar i drinkbibeln! woohooo

2009-04-02 @ 11:44:40
Postat av: Kalle Kula

Tror fortfarande du åkt på malt allergi...

2009-04-02 @ 19:32:47
Postat av: Benny

P: Det svider i själen oerhört när vårsolen gör sig påmind. Men det är trots allt avsevärt mycket bättre än att inte få dricka alls. Det hade ju varit så tragiskt att jag hade funderat på att bli terrorist eller något annat som ger livsspänning.



håkan: Har försökt fått tag på Znajken. Utan att lyckas. Förvånad?



Miss Kolibri: Vi kan nog se att maniskt vändande av sidor snabbare än du tror!



Kalle Kula: Veteöl är nästa butelj på min meny! När anländer du till soliga stockholm igen? Saknar en sann norrlänning av glo på sport med samtidigt som det skall spottas snus.

2009-04-03 @ 12:59:52
Postat av: K

Betyder detta att intervjun ställs in?

2009-04-06 @ 18:06:57
Postat av: Benny

Hmmm

Du tar upp ett dilemma jag inte funderat på.



På ena sidan i ringen - en dag i media och rampljuset. På andra sidan en möjlighet till berusning även i framtiden.



Kampen kan bli hård. Men mitt ego kommer nog föredra ett nyktert liv till förmån för ett löp med mig och mina bekymmer!

2009-04-07 @ 11:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0