Gammal som gatan

Det finns en förklaring till mitt icke så frekventa bloggande.

Senast jag levererade något här var för 2-3 veckor sedan.

Vad har då hänt sedan dess?

En hel del.

 

Bland annat ett besök i Vemdalen.

Anlände den 9:e april.

Det vill säga samma dag som jag fyllde 28.

 

Hann bara slå mig ner i en fåtölj och småprata lite med övriga individer då den näst yngsta parveln som är 2-3 år utbrast "Jag vill sitta hos farbrorn" och pekade helt oförklarligt mot mig?!?!

 

28 år och farbror.

Livets glada dagar är slut.

Vilken drabbning.

 

Denna mikroskopiska individ bjöd även på ett par till klarsynta uttalanden. Ett av dessa dök upp när vi lekte med lego. Han hade byggt ett flertal olika figurer i olika färger. Samtliga var, enligt honom, glassar. Hon byggde därefter ihop en figur i endast gul färg och sträckte över den till honom med frågan: "Vad är det här då? En kyckling?"

 

Han stannade upp. Kollade på figuren och sedan snett på henne - Nej. Det är Lego. (Med en ton som underförstått sa, är du dum eller?)

 

Ett annat exempel på klarsynthet uppkom vid dialog om en av hans tröjor. På den fanns, i tryck, Stora Stygga Vargen. Rummets, då tre, invånare kom överens om att Stora Stygga Vargen var en otäck typ. 

 

Hon frågade varför han hade Stora Stygga Vargen på tröjan. Svaret kom med blixten, "Det är för att han sitter fast!" Även denna gång med en ton som pikade på att frågan var helt onödig eftersom resultatet var så självskrivet.

 

En sådan briljant analytiker vågar jag sannerligen inte säga emot.

Hans konstaterande om min uråldrighet går därmed att likställa med fakta.

 

Samma fakta är även förklaringen till mitt icke så frekventa bloggande.

Det går nämligen inte lika fort på ålders höst.


Kommentarer
Postat av: -T.

Du må vara gammal... Men nog kan du bjuda på skratt så här på söndagskvällen alltid... Tackar och bockar för det :-) Jag önskar jag kunde bjuda på ett skratt tillbaka... Men jag har fan ingen energi! Ett dumdristigt vansinnespass med löpning och skrotlyftning i parken sög musten ur mig så att säga... Nu måste jag hitta mat! Det är nog det enda min fantasi kan fantisera för stunden... Ciao -T.

2009-04-26 @ 16:56:33
Postat av: -T.

Du må vara gammal... Men nog kan du bjuda på skratt så här på söndagskvällen alltid... Tackar och bockar för det :-) Jag önskar jag kunde bjuda på ett skratt tillbaka... Men jag har fan ingen energi! Ett dumdristigt vansinnespass med löpning och skrotlyftning i parken sög musten ur mig så att säga... Nu måste jag hitta mat! Det är nog det enda min fantasi kan fantisera för stunden... Ciao -T.

2009-04-26 @ 17:16:13
Postat av: Anonym

Ha ha ha! Han är klockren. Den lille alltså. Men farbrorn kan förmedla klockrent, värt bra mycket det med :)

/Lycklig med blodsband till den lille kloka...ajdå, därmed också till hon "den dumma"

2009-04-27 @ 11:31:20
Postat av: Benny

-T: Du får samla kraft och svara på det mail jag skickade för någon dag sedan istället.



Syrran: Helt klart en skön individ den där lilla saken. Måste kännas som en oerhörd drabbning att vara besläktad med "den dumma". =)

2009-04-28 @ 08:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0