Två män… men…

Hade en maildialog med JJ på förmiddagen.


JJ: Jag får inte igång svärmors bil, den är tvärdöd. Vad fan gör man, Sparkar på däcken och svär?


Benny: Låter som en ypperlig ide.

Hur kom du på den?

Förmodar att du googlade "Nu startar inte bilskrället igen - va fan gör man?"


JJ: Du känner mig fint, jag googlade "toyota yaris" "startar inte" igår. Fick inte ett enda vettigt svar, Tror det är kardanaxelremmen som vanligt.


Benny: Tänder den? (alltså har du batteri)

Har du backspegeln i nordost läge?

Hur ser det ut om du lägger dig på huven - ett bra tecken är i fall du ser stjärnorna!


JJ: Höll på att bryta ihop igår när den inte startade när jag vred runt nyckeln. "Nu är det kört", "det här blir dyrt". Jag kan ingenting så det är bäddat för en rejäl blåsning på toyota-verkstaden. Bara man kommer dit i blåställ och drar fram esset ur rockärmen, "måste va kardanaxelremmen" så är jag nog safe.


Brorsan som i princip kan bygga en lastbil med två skruvar och en galge har ingen vidare tro på mig, "är det bensin i bilen" var det första han frågade. "Jag tror det" svarade jag. Classy!


Kommentarer
Postat av: Lenny

Check this out!

2009-04-03 @ 14:21:26
URL: http://grablogg.blogg.se/
Postat av: Benny

Lenny: Var hälsad! Vem du är har jag faktiskt noll koll på. Några namn dyker upp i min snabbt arbetande hjärna. Knäcker nog nöten inom kort! =) Vilket fall som helst. Välkommen till bloggvärlden!

2009-04-03 @ 15:48:09
Postat av: Marta

Det ar min grabb det :)

2009-04-07 @ 23:39:19
Postat av: Benny

Marta!!

Är du här och smyger. =)

Välkommen!



Hur trivs du på andra sidan av denna ovala planet?

2009-04-08 @ 14:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0