Benny - en griskulting

Mellan 20-30 år?

Check

Aldrig haft influensa förut?

Check

 

Svininfluensan har varit ett väl debatterat ämne i medierna de senaste månaderna. Skräckscenarion har målats svarta på löpsedlarna. Trots att dödssiffran är så låg som 0.4% av de smittade. 

 

I ett normalt scenario hade jag inte ens lyft ögonbrynet. (Mina har en förmåga att växa ihop så de benämns oftast i singular.) Men denna gång känner jag mig ovanligt mottaglig.

 

Mellan 20-30år?

Check

Aldrig haft influensa förut?

Check Check Check.

 

På grund av ovan nämnd sjukdom har min arbetsgivare börjat med desinfektionsmedel på toaletterna.

Har aldrig använt något sådant förut.

Men jag tvättade mina händer i detta två gånger idag.

 

Har dessutom börjat öppna dörrar med armbågen.

Vad nästa steg blir vågar jag inte ens fundera på.

Men isolering och total avhållsamhet känns inte alls otänkbart.

 

Det mest tragiska är dock är den numer är konstaterat:

Benny Bling Bling & Anonym gris är lika som bär.

 

  


Kommentarer
Postat av: Jankan

Vi har tvätta-händerna kampanj på jobbet och jag fick häromdagen en liten reseförpackning med spritgel. Jag gissar att den är avsedd för resan mellan receptionen och kontoret;)

2009-08-21 @ 12:32:48
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Beatrix Vnunk

Jag kan aldrig nog poängtera värdet av att inte skaka hand med folk. I flera år har jag hävdat att seden är helt barbarisk och nu äntligen börjar jag få gehör. Tacka svinet för detta.

Våga vägra ta i hand.

2009-08-23 @ 15:23:00
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Jankan: HA! Allt har sannerligen gått till överdrift. Och jag hänger på. Skoningslöst!



Beatrix Vnunk: Undra om nästa nya bekantskap inom finansbranschen blir förvånad om jag bjuder på en indianhälsning istället för ett handslag?

2009-08-27 @ 19:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0