It’s raining cats and dogs

Landade tillsammans med JJ i Singapore en tidig morgon.

Kabinpersonalen ursäktade sig för den rådande monsunen.

Monsun - Fan vad nice svarade vi!


Våra fem dagar innehöll inte mycket annat än makalösa skyfall.

Regn 21 av dygnets 24 timmar.

Hela staden var en enda stor badplats.

Utan människor.


Eller snarare - alla satt inomhus.

Utom jag och JJ.


Vi var på bio.

Såg 8-10 filmer.

Sedan vandrade vi längs stadens gator.


Kom speciellt ihåg en kväll.

Hade avverkat tre filmer.

Klockan var strax efter midnatt.

Vi bestämde oss för att promenera de 45 minuterarna till hotellet.


Gatorna var som vattenrutschbanor. Vi var dyngsur. Rakt igenom. Humöret var på topp. Känslan av att vandra ensamma genom en mångmiljonstad till tonerna av ett skyfall är förtrollande.


Igår förhärligades Stockholm av ett skyfall.

Inte alls att likställa med vattenmängden en monsun för med sig.

Men ett skyfall i svenska mått mätt.


Likt asiater skyndade Eriksson och Svensson under tak.

Bistra miner och höga suckar.


Själv såg jag återigen möjligheten till att vandra längs en storstads gator till tonerna av ett skyfall.


Vet inte vad det säger om mig.

Förmodligen att jag är törstigare än genomsnittet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0