Positiva graviditetstest?

Tanken på barn har kommit mig nära den senaste tiden. Anledningen till detta är att många i omgivningen börjar föröka sig. Har dessutom haft tillgång till ett exemplar på nära håll.


Hela barnhysterin kulminerade slutligen med ett graviditetstest för någon vecka sedan. Jag satt till mig i soffan, svettig och enormt nervös. Att dessutom Jan Stenbeck låg där, efter genomförd fylla dagen innan, gjorde inte saken bättre. Ironiska utspel likt "Så du ska bli farsa - kul för dig. HAHA!" duggade tätt.


Minuterarna kändes som evigheter.

Tills slut sa Hon att det var dags.


Vi sprang (Hon och jag alltså, Jan Stenbeck springer aldrig) likt geparder mot badrummet.

Hon högg tag i den vita stickan.

Jag utbrister - Är det positivt?

- Vadå positivt sa Hon?!

- Ja men alltså inget barn, positivt för oss!


Hon kollar ner på stickan, skiner upp och konstaterar:

- Fan vad skönt det blir utgång trots allt ikväll!


Jag kan lugnt konstatera - trots föregående inlägg - att jag inte är så vuxen ändå! 

Skönt.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Jag måste erkänna att tanken på en liten Benny är så tilltalande att jag själv funderade på att döpa min ofödda son till, just, Benny. Maken röstade dock ned hela förslaget.



Men! Vänta för bövelen. Hela vitsen med att vara ung är väl att slippa dra på sig ansvar. Hade jag kunnat hade jag mer än gärna väntat fem år till.

2009-08-07 @ 13:02:25
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

HA!

MiniBenny.

Sannerligen en rolig ide.

Men jag har full förståelse för makens agerande.

Benny är nog bättre som tanke än som verklighet! =)



På tal om barn, för min del.

Givetvis ska det väntas.

Länge.

2009-08-10 @ 10:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0