Shanghajjad i Vinterland

Det har snöat sedan vi anlände. Jag avgudar det vita guldet. Och blev därför mäkta förvånad när det visar sig att just snön kan ställa till det rejält för oss. För enligt Aftonbladet är domedagen nära. Naturen kommer att slå tillbaka människan till stenåldern. Den använder sig nämligen utav något vi i norra Europa aldrig skådat förut. Snö. Att vi inte står redo för denna massaker är uppenbart. För vem hade kunnat ana?

 

Mina första förberedelser inför det som komma skall var att löpa runt i stugan på manisk jakt efter trolldryck. Det visade sig att det enda som fanns i drickväg var en skvätt av Gurk the Gamblers kvarlämnade Tangueray. Insåg snabbt att flaskan knappt skulle räcka fram till lunch. Så vad gör man, när man snart kan vara Shanghajjad mitt i ett Vinterland?

 

Jo man söker med lykta efter något som kan visa vägen.

Vägen till överlevnad.

Det tog en hel del kraft.

Men slutligen fann vi den.

 

 

Vänligen beställ idag.

Avhämtning sker imorgon.

Amen.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Hur kunde jag vara så pantsatt att jag lämnade perfekt drickbar gin??? Av finaste modell dessutom...

2009-12-17 @ 04:04:12
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Den har på något underligt sätt förblivit odrucken. Men idag inhandlade jag citron och gin. Så snart försvinner den snabbare än ägglikör i Gustavs närvaro!

2009-12-18 @ 18:41:48
Postat av: Beatrix Vnunk

Hahaha! Vilket vardagsdrama! Tack för att du förgyller min lite torftiga tillvaro.

2009-12-18 @ 21:15:30
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Beatrix: Oss i mellan. Jag är kanon.

2009-12-20 @ 04:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0