Sökes: Volvo med tillhörande hundvalp.

Har börjat sett Idol.

Tycker dessutom det är bra.

 

Var på IKEA för någon lördag sen.

Tycker inte alls det kändes bra.

 

SysterYster ringde i samma veva.

 

-         Vart är du?

-         På IKEA.

-         Men nu får du ge dig. Igår sitter du stationerad framför Idol och idag är du på IKEA. Du är den sista jag trodde det skulle bli Svenssonsvarning på!

-         Anledningen till mitt besök i dödens rike, på en ledig dag, är endast för att jag assisterar en kompis, i form av bärhjälp.

 

Klarade således hennes attack och min egna självkänsla med en hårsmån.

Men fler och fler signaler tyder på mitt kommande fördärv.

Eller vad sägs om följande:

 

Börjar fundera på bostadsköp i billiga Sthlm. Det i sig intygar att jag kan se mig själv på samma plats ett par år. Hua. Hemskt.

 

Har inte tagit en seriös fylla mitt i veckan med hemgång strax efter två, då jag jobbat dagen efter, på evigheter. Ynkligt.

 

Blir glad när ICA sänder mig specialpriser på mina egna favoritvaror. Patetiskt.

 

På tal om mat, i tisdags efter jobbet så besöktes Hötorgshallen. Diverse delikatesser slängdes ner i korgen. Strax därefter stod jag i lägenheten och packade upp allt på ett stort fat.  Sneglade lite på en av de vinflaskor som ständigt finns till hands. Min första tanke – Skulle vara gott med lite vin. Min andra tanke – Nja. Kanske inte ändå. Det är ju trots allt tisdag.

 

Som om tisdag skulle vara det avgörande för mitt vindrickande?

Som om tisdag inte innebär att man får lura sin kropp med ett rus?

Som om tisdag skulle vara bortprioriterad som veckodag när det kommer till roligheter?

 

Skäms innerligt för min tanke.

Och skällde därför ut mig själv rejält.

Strax därefter stod vinflaskan öppnad på bordet och osade vällust.

 

Min situation sammanfattas således med:

Är inte helt förlorad.

Men är otäckt nära ruinens brant.


Kommentarer
Postat av: Gurra

Det känns som att du skulle behöva en vecka i mitt sällskap. Åtminstone några mellandagar.

2009-12-10 @ 22:18:09
Postat av: Benny

Min semester börjar idag. Hinner kanske kasta i mig ett gäng groggar i Sundsvall på lördagkväll då jag anländer vid halv elva. Därefter drar jag till Vemdalen. Återkommer till Sundsvall vid jul. Känns som vi skulle kunna dricka i kapp på juldan. Vi är ett trevligt och stillsamt gäng som har drinkbord på Oscar. Vad När & Hur ser dina planer ut?

2009-12-11 @ 12:06:34
Postat av: Gurra

Vi ses 22.35 på lördag så ska jag berätta allt för dig.

2009-12-11 @ 15:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0