Schizofren. I med och motgång!

När jag gjorde min djupintervju med en beteendevetare inför jobbet i storstan var min personlighet ibland lite svårläst. Han hummade en del på mina svar och det visade sig att testet på vissa områden inte kunde urskilja vilken sorts människa jag var. 

 

Schizofren är nog svaret han sökte. Men det behöll jag för mig själv eftersom en schizofren människa förmodligen inte sammanföll med den profil SEB Fonder sökte.

 

Profilen de sökte skulle istället vara säljande, driven men samtidigt ha en förmåga att administrera och utveckla. Kan väl inte påstå att jag är särskilt het på vissa av dessa områden. Men sälj och målmedvetenhet finns i blodet så den delen ska nog inte vara något problem.

 

Det som däremot redan lett till sömnlösa nätter är hysterin kring kontorskläder. Vad är det för fel på finansfolk? Måste de (snart vi - ajajaj) verkligen ha kavaj och finbyxor för att leverera ett budskap? Måste de (snart vi - ajajaj) verkligen gömma oss bakom en fasad för att få "vanliga" människor att tro på deras (snart vårt - ajajaj) ord? Jag hävdar bestämt att strikta kläder leder till ett sämre arbetsklimat och att avståndet till en redan skrämd kund blir längre.

 

Men vad vet jag? En bortkommen norrlänning med ett behov av säckiga byxor och ett layback beteende!

 

Att dressera om huvudkontoret på Sergels torg är dock inget jag tänker ge mig på. Istället så har jag införskaffat både det ena vidriga plagget efter det andra. Har nu en mindre garderob med "fina" kläder som skall användas med största skeptism.

 

Det andra som skrämmer mig inför flytten är tanken på kollektivtrafik. Jag hatar att åka kommunalt. Det första jag därför ska göra när jag kommer ner är att stega sträckan Benny Bling Blings Mansion - Sergels torg för att se om promenad är att föredra. 

 

Tyvärr så viskar min ringa kunskap om tunnelbanesystemet att mina (?) stationer Stadshagen & Fridhemsplan borde gå till Kungsträdgården och i så fall vore det väl tjänstefel att inte åka tunnelbana? Om det inte vore för skräcken att behöva vistas med andra människor så klart.

 

Nu hoppas jag dock verkligen att min schizofrena sida äntligen ska ge mig något positivt i livet. Det borde i så fall leda till att jag trivs utmärkt i pressveck och i trånga, smutsiga tunnelbanevagnar inom kort!


Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

När får jag överlämna nyckeln ??

2009-02-27 @ 08:27:28
Postat av: torgnysdotter

Man behöver sällan ta tuben inomtulls. Och det är sällan jobbigt inomtulls. Utanför är en annan femma. Annars kan du väl skicka Benny till jobbet och själv stanna hemma och dricka sprit med dina nya grannar...? Bara en tanke...

2009-02-27 @ 14:45:27
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Pablo

Dedär med dresskoden tror jag är ngt att ta på måttligt allvar iaf till en början, därefter pejla läget och känn dig för. Efter uppskattningsvis 6 månader har du sakta börjat smyga tillbaka till ditt rätta jag. Jag tror du kommer märka att affärerna går minst lika bra om inte bättre när du får klä dig i de plagg du trivs bäst i =)

2009-02-27 @ 15:23:50
Postat av: Anonym

Hejsan,



Vart kan man hitta pokerklubben i Sundsvall som du skrev om?

2009-03-03 @ 19:09:37
Postat av: Benny

Miss Kolibri: Gärna på söndag. För jag anländer då. Tänkte jag skulle ringa dig och berätta det. Men jag har haft så sjukt mycket att göra på slutet så jag har inte ens haft tid att läst mina kommentarer här.



torgnysdotter: Tanken var fin. Men jag har gjort slut med spriten. Vi har haft en lång och stormig relation men nu har vi äntligen gått skilda vägar. Ska bli skönt att vara ifrån varandra, ett tag!



Pablo: Jag ska följa dina ord mansik. Är det någon dönick som ifrågasätter mig så hänvisar jag till Pablo, drogkungen!



Anonym: Om det var du som mejlade mig samma fråga för en vecka sedan så är den vidarebefodrad till innehavaren av vitblogg.blogg.se Men vill du komma i direkt kontakt med en av den som driver klubben, gå in på akutpsyk.blogspot.com Lycka till!

2009-03-03 @ 19:23:06
Postat av: Pablo

Ja jag tar hand om dom :)

Jag tar förgivet att det kommer en uppföljning när det gäller dresskoden, tankar, reaktioner, kommentarer och allt annat som kan va intressant.

2009-03-16 @ 19:37:50
Postat av: Benny

Klart det kommer en uppdatering!

Har fotat, noterat och dragit slutsatser.

2009-03-21 @ 13:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0