Upp som en sol ner som en pannkaka

 

Lika bra som Doc Holliday är på poker när han är nykter, är han dålig full. Att då ramla ner i en magnumflaska när fickorna är överfulla med stålar är inte att föredra. Att det ändå skulle bli så igår var skrivet i sten.

 

Hur det ser ut idag?

 

Merparten av hans vänner har jagat han på telefon.

Han börjar nämligen jobba inom ett par timmar.

Inge brådska kanske någon tycker.

 

Problemet är att Doc jobbar i Stockholm.

Och befinner sig här, i Sundsvall.

 

Till slut fick Gurk the Gambler tag i karl.

Och tog på sig uppgiften att köra han (!!) till storstan.

Anledningen till att Doc inte kör själv stavas jättefylla, som fortfarande är bubblande.

 

Det råder delade meningar om hur mycket slant som försvann igår.

Vissa tidningsuppgifter säger 30-40 000.

Andra, mindre troliga källor, säger att det är tomt.

Helt tomt.

 

Sanningen ligger nog någonstans mitt emellan.

Om jag är förvånad.

Inte det minsta.

 

Försökte faktiskt spela ett par tusen på detta scenario hos en lokal bookie igår.

Han skrattade gott och sa - ger inte ens pengarna tillbaka på sådan bankgaranti!

 

_ _ _ _ _ _ _ _

 

Pratade nyss med Doc - sa att jag tänkte publicera ett inlägg om hans gårdag. Han frågade var det innehöll. Jag svarade i stora drag. 

 

 

Då så han med svag stämma "Det gick massor av pengar igår. Jag tänker inte berätta hur mycket, men kan väl säga att de fyra flaskorna Amarone för 1100 styck är det jag är mest stolt över."


Kommentarer
Postat av: Gurra

Mycket snack nu... Jag kan meddela att det bara gick en liten 25-ribba.

2009-02-07 @ 19:14:26
Postat av: Gurk

Idag på Statoil hade han inte ens pengar till 1 flaska Amarone. Det var knappt att han täckte en cuba-cola plus hamburgare

2009-02-07 @ 23:30:17
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurra: Att du redan på lördagen noterat ner 25 när ångesten ff är gällande gör att min omslagsekvation visar på 32 700.



Gurk: Var det inte Cuba Cola som var din absoluta favorit? Om du i så fall lyckades rycka Doc på just en sådan dryck kan man ju nästan påsta att du fick en flaska med Amarone, ur en gurklig synvinkel.

2009-02-09 @ 08:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0