Avsvalnad och småfnittrig

Var på kokning igår

Det kanske märktes

Med tanke på skällsord om både ditt.... och datt.


Idag har jag svalnat

Inte alls arg längre


Vet inte vad som störde mig igår (förutom Facebook och Finanskris)

Kanske var det en febertopp

En febertopp.

Vi säger så.


Måste dock få påpeka ytterliggare en sak med Facebook som stör mig.

Som merparten av er vet kan man ange relationstatus.

När jag blev medlem angav jag "single"


Valde sedan att ta bort detta eftersom benämningen "single" kändes billig. Det visade sig dock tyvärr att mina "vänner" såg den förändring jag gjorde.


Att dessutom Facebook valde, likt en kvällstidning, att måla upp ett stort löp (Benny Bling Bling is not longer listed as single) gjorde inte saken bättre.


Slutsatsen för de som läst detta nonsens blev att de trodde att jag skaffat flicka. Så var inte alls fallet. Men jag fick trots det besvara 3 sms och 4 liveförfrågningar med innehållet - Har du skaffat tjej?!


Efter detta spektakel har jag noterat att förändring av relationsstatus är en mycket vanlig företeelse på Facebook. För att ta ett exempel. En kompis har varit sambo de senaste 5-6 åren. Hans flicka ändrade relationstatus strax innan jul till singel. Minuten efter angav hon även ny status "H - drar till Åre!!!"


Trots att jag inte har en aning om vad som fått dem att helt plötsligt göra slut är jag helt säker på att pojken i fråga är knäckt. Jag snackade nämligen med honom i början på december och då var allt frid och fröjd. I hans ögon.


Strax efter nyår ändrade hon relationstatus igen. H is now in a relationship with Palle Pung. Palle Pung är inte namnet på honom jag känner. Att hon träffat någon ny med blixten har jag ingen åsikt om, men att måste marknadsföra hela skiten inför den gamla killen och alla han känner är fan skandal.


Fan.

Nu fick jag en febertopp.

Igen.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag har kompisar (fullt mentalt friska) som varit tillsammans i åtta år, levt ihop, jobbat ihop, fostrat barn ihop et cetera. När de gjorde slut tog det ett dygn innan båda var listade singlar inte i förhållande längre. Jag tyckte det var otäckt. Som att pissa på en lång relation liksom.

Till allmän beskådan av sin 356 "vänner".

2009-01-16 @ 10:57:34
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Anonym

Usch

Sluta

Jag vill verkligen inte höra!



Som JJ sa härom dan. Fan Benny, du och jag har svartmåla oss själva och stundtals varit deprimerad helt i onödan. Det är bara att kolla på dem andra för att förstå, att det inte är vi som är felande.

2009-01-16 @ 22:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0